This picture taken on May 19, 2016, shows an Egyptair Airbus A330 (L) from Cairo taxiing at the Roissy-Charles De Gaulle airport near Paris after its landing a few hours after the MS804 Egyptair flight went missing. An EgyptAir flight from Paris to Cairo crashed into the Mediterranean on May 19, 2016, with 66 people on board, prompting an investigation into whether it was mechanical failure or a bomb. There were no immediate reports of the discovery of any debris in the area of sea between the Greek islands and the Egyptian coast where the plane vanished from radar screens. AFP PHOTO / THOMAS SAMSON / AFP PHOTO / THOMAS SAMSON
Külföld

Befogták a lezuhant repülőgép vészjelzését

24.hu
24.hu

2016. 05. 26. 06:18

Befogták a Földközi-tengerbe zuhant egyiptomi utasszállító automatikus vészjelző berendezésének (ELT) jelét – jelentette be szerda este Kairóban Ajman el-Mokaddem, a szerencsétlenséget vizsgáló egyiptomi bizottság vezetője.

Mokaddem közölte az al-Ahrám című napilappal, hogy befogták annak a berendezésnek (Emergency Locator Transmitter/ELT) a jelét, amely a repülőgépek földbe vagy vízbe való becsapódásakor automatikusan elkezdi továbbítani műholdra a katasztrófa pontos helyszínének koordinátáit. A jel alapján behatárolták annak a helynek az öt kilométeres körzetét, ahol a jeladó van.

Mokaddem magyarázata szerint az Airbusok három ilyen berendezéssel vannak felszerelve, az egyik – amelynek a jelét észlelték – a gép farokrészében található. Ha megtalálják a jeladót, a gép újabb roncsdarabjai is meglesznek – tette hozzá.

A gép feketedobozait még nem találták meg. Ez Mokaddem szerint komoly műszaki felkészültséget igényel, mivel a berendezések feltehetően három kilométernél nagyobb mélységben vannak. Az egyiptomi hatóságok egy, mélytengeri műveletet végző külföldi céghez fordulnak segítségért – tette hozzá.

Az EgyptAir légitársaságot vezető Szafvat Maszalám szerdán közölte, hogy az adatrögzítők utáni kutatásba bevonnak egy francia és egy olasz vállalatot. Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata 66 emberrel a fedélzetén a múlt csütörtökön, hajnalban tűnt el a radarernyőkről, körülbelül 35 perccel a tervezet leszállás előtt, épphogy belépve az egyiptomi légtérbe. Azóta az Airbus után kutató hajók és repülőgépek csak néhány sodródó roncsdarabot, illetve emberi testrészeket találtak a tengerben a görög Kárpathosz sziget közelében, de a géptestet még nem találták meg.

A katasztrófa oka egyelőre nem ismert, az egyiptomi hatóságok minden eshetőséget vizsgálnak, és azt sem zárják ki, hogy terrorcselekmény következtében zuhant le a gép.

Mokaddem elmondta, hogy Egyiptom néhány órán belül megkapja Görögországtól a személyzet és az ottani irányítótorony között lezajlott beszélgetések hangfelvételeit, és a radarok által rögzített adatokat is. Emellett francia nyomozók is begyűjtenek minden rögzített felvételt és adatot azokból az európai országokból, amelyek felett átrepült a gép. Az információkat átadják a katasztrófa okait vizsgáló egyiptomi bizottságnak.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. augusztus 27.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az új Solaris-Skoda trolibuszok sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi  Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek „önjáróak”, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.