Külföld

Kirúgták a hongkongi szerkesztőt, mert címlapon hozta az offshore-botrányt

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2016. 04. 21. 09:34

Az újságíró-szakszervezetek szerint a Ming Pao tulajdonosai magyarázattal tartoznak a közvéleménynek.

Elbocsátották egy hongkongi lap vezető szerkesztőjét, miután címlapra tett egy cikket a panamai offshore-botrány hazai érintettjeiről. A részleges autonómiát élvező kínai városállam újságíró-szakszervezetei felháborodva fogadták a döntést.

A Ming Pao című lap tulajdonosa költségcsökkentéssel indokolta Keung Kwok-yuen kirúgását, a szerkesztőség viszont úgy véli: megbüntették azért, mert szerkesztői kérdésekben a tulajdonosokétól eltérő álláspontot képviselt. A hongkongi érdekképviseletek közös közleményt adtak ki, melyben az áll: a Ming Pao menedzsmentje világos magyarázattal tartozik az olvasóknak és a közvéleménynek.

Megjegyezték: Keung veterán újságíró, aki az elmúlt évtizedekben feldolgozta a legnagyobb érdeklődésre számot tartó eseményeket. „Ha egy olyan tapasztalt és mértékadó újságírót, mint Keung úr, nem tűrnek meg, az mit mond el a hongkongi sajtószabadságról?” – tették fel a kérdést.

Hongkong 1997-ben került vissza Nagy-Britanniától Kína fennhatósága alá, azóta egyre nagyobb Peking befolyása, és csökkennek a szabadságjogok. A Ming Paótól korábban már kirúgták Kevin Lau főszerkesztőt, hogy visszaszorítsák a korrupciót és emberi jogokat érintő témákat a lapban. Kirúgása után egy hónappal két férfi megtámadta. Őket később elfogták és elítélték, de azt mondták: fizettek nekik Lau megtámadásáért, azt viszont nem voltak hajlandóak elárulni, hogy ki. (AP)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.