Nagyvilág

A Városháza szerint rágalmazási kampány biciklisekről szóló hír, ami már majdnem bűncselekmény

tarlos(430x286)(1).jpg (tarlós)
tarlos(430x286)(1).jpg (tarlós)

“Rejtélyes rágalmazási kampány vette kezdetét a bulvársajtóban a városvezetés kerékpáros koncepciójával kapcsolatban. A megjelenített mondatokban már-már Btk. határát súroló rágalmak olvashatók. A főpolgármester soha nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését. Még kevésbé volt valaha is szó a tömegközlekedés háttérbe szorításáról. Felesleges és elítélendő hamis képek terjesztésével, gátlástalan agresszivitással hergelni a közvéleményt. 1990 óta soha nem volt annyi kerékpáros fejlesztés, mint a 2010-es választások óta! A kerékpározás ésszerű fejlesztése nem lehet azonos a kerékpárosok radikális kisebbségének gátlástalan terrorjával. Külön kérdés, hogy vezetői értekezletek jegyzőkönyvei napok alatt internetes újságokhoz kerülnek – némelyik azonnal átértelmezi azokat -, de a Városháza visszautasítja a radikálisok fenyegető zsarolását.”

Közölte visszafogottan Szűcs Somlyó Mária kommunikációs igazgató. Arra a hírre reagált, hogy Tarlós velocipédtrianon, kerékpárosmohács, esetleg biciklistatárjárás felé tolja a fővárost. 

Közben az MSZP is kiadott egy közleményt, “Tarlós István fordítva ül a lovon. Vagy a biciklin. Vagy valamin, de hogy nem előre néz, az biztos” címmel, amelyben felsorolják, mit tesz éppen Tarlós:

  • Tarlós István nem veszi figyelembe, hogy az elmúlt két-három évtizedben megtízszereződött a biciklizők száma Budapesten.
  • Nem veszi figyelembe, hogy a kerékpározás ma már nemcsak sport vagy hobbi, hanem a városi közlekedés egyik valódi alternatívája.
  • A főpolgármester figyelmen kívül hagyja azt is, hogy a kerékpáros infrastruktúra kétezres évek óta zajló fejlesztése a dugók és a levegőszennyezés csökkentését szolgálja.
  • Tarlós István sajnos azt sem látja: minden modern nagyváros elsősorban a közösségi, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés fejlesztésére koncentrál – épp a fentiek miatt.
  • A főpolgármesternek inkább arra kellene figyelnie, hogy megteremtse a biztonságos kerékpározás feltételeit ott, ahol ez jelenleg még veszélyes vagy problémás, nem pedig ellehetetleníteni egy komplett közlekedési módot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik