Nagyvilág

Szinte biztos, hogy a maláj gép került elő, de több furcsa titokra még mindig nincs válasz

MH370 (Array)
MH370 (Array)

A Réunionnál előkerült darabok szinte biztos, hogy egy Boeing 777-es részei. És csak egyetlen ilyen gép zuhant le víz felett. A legfurcsább, hogy innen nagyon messze történt. Rengeteg titok van még az eltűnt gép körül.

Tegnap partra sodort a víz Réunion szigetén egy repülőgépdarabot. A szárnyalkatrészre emlékeztető roncsdarab szinte biztos, hogy egy Boeing 777-es csűrőlapja. Ha ez végre bebizonyosodik, akkor szinte biztos, hogy az eltűnt maláj gép egy darabja került elő.

Majdnem mindenki azt mondja, hogy a szárnydarab tényleg egy Boeing 777 része, a gyárat kivéve. Ők nem mondanak semmit. Xavier Tytelman francia légiközlekedési biztonsági szakértő a Twitteren azt írta, hogy “hihetetlen a hasonlóság”.

 Kép: Europress Fotóügynökség

Najib Razak maláj kormányfő is azt mondta csütörtökön szakértőkre hivatkozva, hogy a megtalált repülőgépdarab valószínűleg egy Boeing-777-es része volt.

Még mindig nem derült ki semmi

“Az előzetes információk alapján nagyon valószínű, hogy a roncsdarab egy Boeing-777-esé, annak azonban még utána kell járni, hogy az MH370-es járathoz tartozott-e.”

A roncsdarab jó ideig úszhatott a vízben, mert tele volt például csigákkal. A környéken egy bőrönddarabot is találtak, így egyre több dolog utal arra, hogy tényleg a gép darabjairól van szó. De ez még mindig nem jelent semmit. Azt főleg nem, hogy végre kiderülhet, hogyan történt a világ egyik legtitokzatosabb repülőbalesete.

Eddig négy baleset történt összesen Boeing 777-esekkel. Ebből három szárazföldön. Az egyik balesetnél ugyan vízbe zuhant a gép San Francisco partjainál, de egyrészt nem szakadt darabokra, másrészt az egy másik féltekén, gyakorlatilag pont a Föld másik oldalán van. Egyetlen Boeing 777-es zuhant le víz fölött olyan távolságban, hogy a szárnya Réunion szigetére kerülhetett volna.

Nagyon messze

Egyébként Réunion sincs közel a helyhez, ahol az MH370-es lajstromjelű gép eltűnt. Annyira nem, hogy a roncsdarabnak 4500 kilométernyi nyílt óceánon kellett végigsodródnia, hogy idekerüljön.

És simán lehet, hogy csak a gép egyik darabját sodorta ide a víz. Az ausztrál hatóságok például innen nagyon messze, Ausztrália partjaitól majdnem kétezer kilométerre nyugatra, a nyílt óceán fenekén kutatnak. Könnyen lehet, hogy a gép tényleg ott van.

 Google Maps

Az óceán sodrása elképesztően összetett dolog. Annyira, hogy a maláj légiszakértők az eltűnés után nem sokkal nekiálltak egy komplex modellt készíteni arról, hova sodorhatta a roncsot az áramlat. Még mindig nem készültek el vele. Hihetetlen bonyolult rendszerről van szó, ami folyamatosan változik, és ahogy telik az idő, egyre több ismeretlennel kell számolni benne.

17 hónap

A legvalószínűbb, hogy a hajtóművek rögtön a víz alá süllyedtek, mert ezek a legnehezebb részei a gépnek. Az óceán mélyi kutatás most is ezekre koncentrál. Ennek ellenére már a szárnydarabból is egy csomó mindent ki lehet majd deríteni.

Tizenhét hónapja tűnt el a gép, a csűrőlap mégis meglepően egyben van. Már abból is kiderülhet valami, ha azt megnézik, hogyan szakadhatott le. De ez távolról sem ugyanaz, mintha megtalálnák végre a gép fekete dobozát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik