Külföld

Chávezt bírálta a csatorna, ezért elnémították

admin
admin

2010. 01. 24. 09:16

Elnémítottak Venezuelában egy televíziós csatornát, amely rendszeresen bírálta Hugo Chávez államfőt. A Radio Caracas Televisiónt (RCTV) arra hivatkozva vették ki a kábeltévés szolgáltatók kínálatából, hogy egy új törvényt megszegve nem közvetítette az elnök beszédeit.

Az RCTV 2007-ben kábelhálózati és műholdas műsorszórásra állt át, mert az állami hírközlési hatóság nem újította meg földi sugárzási engedélyét. Szombat éjfél után nem sokkal azonban megszűnt az adása.

Néhány órával korábban a szóban forgó hatóság igazgatója közölte: több, kábelhálózaton keresztül sugárzó tévétársaság megszegte azt a decemberben elfogadott új törvényt, amely szerint az államfő minden beszédét közvetíteni kell, emiatt e társaságok törvénysértő csatornái nem sugározhatnak tovább.

Az igazgató megfenyegette a kábeltévés szolgáltatókat azzal, hogy nehéz helyzetben találják magukat, ha nem veszik ki kínálatukból e csatornákat. Mindazonáltal eddig még csak az RCTV sugárzása szűnt meg.

A hírközlési hatóság vezetőjének szombati bejelentésének hatására a főváros különböző negyedeiben több kisebb tiltakozó akcióba kezdtek a lakosok, jelmondatokat kiabáltak, amihez az autóvezetők tülköléssel csatlakoztak. Az Egyesült Államok caracasi nagykövetsége aggasztónak nevezte közleményében a tévéadó betiltását.

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.