Nagyvilág

Sikeresebb a GM külföldön, mint az Egyesült Államokban

A General Motors Corp., azon igyekezve, hogy kievickéljen a kátyúból, idén már több járművet értékesít külföldi piacokon, mint "hazai pályán" - jelentette ki a társaság elnök-vezérigazgatója, Rick Wagoner.

Wagoner nyilatkozata két detroiti napilapban is megjelent; a GM első embere hangsúlyozta, hogy hasonlóra még nem került sor a cég százéves történetében. Előrejelzése szerint a GM az egyesült Államokban 4,5 millió gépkocsit ad majd el 2005-ben, míg a világ többi országában 4,6 millió talál gazdára.

A GM még 2003-ban is 20 százalékkal több autót adott el az “Államokban”, mint külföldön. A tengerentúli előretörés mellett az a változás annak az új helyzetnek is következménye, hogy a GM az elmúlt években sokat vesztett amerikai piaci részesedéséből; a csúcson, 1962-ben e piac 50,7 százalékát uralta, mai részesedése ennek csupán mintegy a fele.

Wagoner azokról a tervekről is említést tett, melyeket a héten korábban jelentettek be: 30 ezer észak-amerikai termelő munkahely megszüntetéséről és a tucatnyi üzem egy részének bezárásáról van szó, amire az elkövetkező három év során kerül majd sor; a GM termelési kapacitásai ezzel kerülnek egyensúlyba piaci súlyával.

A GM idén már legalább 4 milliárd dollár veszteséget hozott össze, aminek java észak-amerikai működéséből származott – a magas munka-, egészségbiztosítási és nyersanyag költségek miatt – mondta el Wagoner. A GM árfolyama a kereskedés első szakaszában 1,4 százalékot vesztett értékéből.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik