Nagyvilág

Jó félévet zárt a ProSiebenSat.1

Németország vezető televíziós társasága, a ProSiebenSat.1 az árbevétel stagnálása mellett növelte nyereségét az idei év első felében egyebek mellett a költségek optimalizálásának köszönhetően.

A társaság – amelyet a Springer kiadói vállalat vásárol meg – a hirdetési piac nehézségei ellenére 0,6 százalékkal 937,8 millió euróra növelte árbevételét. Az adó előtti eredmény – főként a pénzügy eredmény javulása miatt – 40,1 százalékkal 164,3 millió euróra nőtt. Az adózott eredmény 72,7 millió euróról 100,3 millióra emelkedett.

Az év egészére vonatkozóan egyelőre még tartja a cég korábbi prognózisát, 1,835 milliárd euró árbevételt, s nagyobb nyereséget vár. Mivel azonban a fogyasztói kereslet élénkülésére még várni kell, arra számítanak, hogy a hirdetési piac 2,5 százalékkal zsugorodni fog. A cég azonban ennél jobb szereplést tervez a hirdetések terén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik