Nagyvilág

Visszaesett az újautó-regisztráció Nyugat-Európában

Európa nyugati felében júliusban 1,21 millió új autó kapott rendszámot, 1,8 százalékkal kevesebb, mint egy esztendővel korábban. A visszaesést főként a brit, francia és spanyol piac gyengülése okozta a VDA előzetes becslése szerint.

2005 első hét hónapjában a regisztrációk száma a német autóipari szervezet előzetes adatai szerint 0,5 százalékkal 9,02 millióra csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Júliusban a három legnagyobb csökkenést mutató országban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, és Spanyolországban rendre 6,6 százalékos, 5,1 százalékos és 2,8 százalékos volt a visszaesés. Ugyanakkor a két leginkább „mobilizált” nyugat-európai országban, Németországban és Olaszországban 1,2-1,2 százalékos növekedést mértek.

Az autóipar a nyugat-európai gazdasági teljesítmény mintegy 3 százalékát adja, és a térség feldolgozóipari bázisának 7,5 százalékát.

Az európai autóipari szövetség, az ACEA a nyári szünet miatt szeptember közepéig nem tesz közzé statisztikát, de a német VDA adatai hagyományosan megbízható jelzésként szolgálnak az európai autóipar helyzetéről.

Az ACEA júniusi adatai szerint EU régi 15 tagországában, valamint Norvégiában Svájcban és Izlandon 4,5 százalékkal több új autót adtak el júniusban, mint egy évvel azelőtt. Az első félév egészében ugyanakkor csak 7,81 millió új kocsit értékesítettek ezekben az országokban 0,3 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első félévben. Az új EU-tagokkal együtt – Máltát és Ciprust leszámítva – 1,1 százalékkal csökkent az új autók eladása az első félévben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik