Nagyvilág

Jót tett a leépítés a Vivendinek

A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat az első félévben 9,13 milliárd euróra növelte a bevételét az egy évvel korábbi 8,41 milliárd euróról, ismét bizonyítva, hogy jót tett a cégnek a karcsúsítás. Szervesen 7 százalékos volt a többlet.

A legnagyobb bevételtermelő az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató volt: forgalma 4,24 milliárd euróra gyarapodott 3,49 milliárdhoz képest. Viszonylag gyengén szerepelt a nagy versenyben az évtized elején erősen eltúlzott terjeszkedés szinte utolsó maradéka, a Universal Music Group zenekiadó részleg, világ legnagyobbja: a forgalma 2,09 milliárd euróra nőtt 2,07 milliárdhoz képest. Jól teljesítettek az elektronikus játékok is: a forgalmuk 238 millió euróra bővült 148 millióhoz képest.

A második negyedévben a teljes bevétel 8 százalékkal 4,62 milliárd euróra nőtt az egy évvel azelőtti 4,274 milliárdhoz viszonyítva, kissé elmaradva az elemzők előrejelzéseitől. Erre az évre 1,8 milliárd eurós adózott eredményt várnak egyszeri tételek nélkül és 2 milliárdot jövőre.

A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es veszteség rekord volt a francia gazdaságtörténetben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik