Nagyvilág

Vasárnaptól vége a dohányreklámoknak

Július 31-től már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása az EU-ban.

A televíziós dohányreklámokra már a múlt évtizedben kimondták az uniós tilalmat. Az uniós direktíva szerint a kulturális és sporteseményeken is korlátozzák a dohányipar hirdetéseit. A mozikban, óriásplakátokon, illetve egyes használati tárgyakon vagy zártkörű eseményeken a dohányárú reklámozására még van lehetőség.

Szerdán az Európai Bizottság bejelentette és egyidejűleg üdvözölte is a dohányreklám tilalmának közelgő kiszélesítését, Makrosz Kiprianu fogyasztóvédelmi biztos szerint a dohányzás elleni harc egyik leghatékonyabb módja a dohányreklámok tilalma.

A bizottsága szerint Európában évente mintegy 650 ezren halnak meg a dohányzással összefüggő betegségekben. Az EU már több évvel ezelőtt szerette volna általánossá tenni a dohányreklámozás tilalmát, sikertelenül.

A jelentések szerint a dohányzás visszaszorításának igyekezete mögött azon terve áll, hogy a jövő évtől a dohánytermelőknek nyújtott – termésnagysághoz igazodó – támogatások megkurtítására, illetve megszüntetésére készül. Ez a támogatás évente egymilliárd eurónak megfelelő összeg. 2010-re már nem kap támogatást a dohánytermesztés – közölte az EU egyik szóvivője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik