Nagyvilág

Megkezdődött a londoni áldozatok azonosítása

A Scotland Yard hétfő délelőtt bejelentette, hogy megtörtént az első áldozat azonosítása, de a folyamat "az elhalálozás jellege miatt" akár hetekig is eltarthat. A metró utasforgalma eközben a megszokott szintre emelkedett.

Jim Dickie, a Scotland Yard illetékes főfelügyelője a hétvégén közölte, hogy a rendőrség mentőegységei hétfő délelőttig 21 áldozat földi maradványait hozták fel a legsúlyosabban érintett helyszínről, a Piccadilly metróvonal Russell Square és King’s Cross állomásai közötti alagútból. Ugyanakkor itt még kutatnak esetleges további áldozatok után. A rendőrségi vezető szerint a merényletek helyszíneiről kiemelt holttesteket egy külön erre a célra létrehozott, ideiglenes halottasházba viszik.

A londoni rendőrség által nyilvánosságra hozott adatok alapján az 53 éves Susan Levy az első, hivatalosan azonosított áldozat. A bizonyítottan meghaltak száma hivatalosan továbbra is 49 volt hétfőn, de a londoni rendőrség is tényként kezelte, hogy ez emelkedni fog. A Scotland Yard 31 eltűntet tart nyilván.

Visszaállt a megszokott forgalom

A londoni metrót működtető cég, a London Underground szerint hétfő délelőtt a merénylet utáni első két nap igen jelentős visszaesése után szinte az ilyenkor megszokott szintre emelkedett a földalattit használó utasok száma.

A metró továbbra is csak részlegesen járt, a legsúlyosabban érintett vonal, a Heathrow repülőteret is kiszolgáló Piccadilly 70 kilométeres hosszából 40 kilométernyi még mindig le van zárva.

A hétfői The Times szerint a hatóságok a létező legmagasabbra emelték a terrorfenyegetettségi készültséget, mert attól tartanak, hogy az elkövetők – akik a rendőrség szerint biztos, hogy életben vannak – újabb támadásra készülnek.

A King’s Cross állomásról indultak a merénylők?

A vezető brit lap biztonsági forrásai szerint a pokolgépeket elhelyező összes merénylő a King’s Cross állomáson gyülekezett, és itt szálltak fel a később felrobbantott szerelvényekre, amelyek mindegyike áthaladt ezen a hatalmas, öt földalattivonalat összefogó metró- és vasúti csomóponton.

A Circle Line két felrobbantott szerelvényén – a King’s Crosstól nyugatra lévő Edgware Road-i, illetve a keletre lévő Liverpool Street-i állomáson – történt detonáció egyaránt nyolc perccel azután történt, hogy az adott szerelvények elhagyták a King’s Crosst, a Piccadilly Line-on, a King’s Cross és a Russell Square közötti alagútban bekövetkezett harmadik robbanás másodpercekkel követte az első kettőt – idézte forrásait a hétfői The Times.

A lap szerint a 191 emberéletet kioltó tavalyi madridi vonatrobbantások elkövetői is hasonló módon, egy helyről kiindulva helyezték el bombáikat a különböző vonatokon. A The Times forrásai szerint lehetséges, hogy az első londoni robbantások után csaknem egy órával, a 30-as buszon működésbe lépett pokolgép a támadássorozatnak a metróból menekülő utasok ellen tervezett második hulláma lett volna, de mivel a metróhálózatot pillanatok alatt lezárták, az elkövető esetleg pánikba esett, vagy azt a parancsot kapta, hogy célozza meg a londoni tömegközlekedés másik jelképértékű eszközét, a londoni buszt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik