Nagyvilág

Előretör a hazai piacon a Sony Ericsson

Az újonnan eladott Sony Ericsson márkájú mobilkészülékek részesedése a magyar piacon meghaladta a harminc százalékot az idei első negyedévben. A cég tavaly 25 százalékos piaci részesedést mondhatott magáénak hazánkban – írja a Világgazdaság.

Wágner Tibor, a japán–svéd társaság közép- és kelet-európai igazgatója elmondta, hogy jól indult az év a hazai telefonpiacon, az első három hónapban több mint félmillió új készülék talált gazdára. A második negyedév némileg lanyhább, de összességében az idén is 2,0–2,3 millió közé tehető majd az értékesítés. Ennek azonban alig öt százalékára becsüli az igazgató a harmadik generációs készülékek arányát. A kereskedelmi szolgáltatások beindulása nyomán csak fokozatos, nem pedig robbanásszerű telefoncserét vár.

A világpiacon, ahol az idén várhatóan 720 millió készülék talál gazdára, a cég részesedése hat százalék. A vállalat ma már nyereségtermelő, tavalyi bevétele 6,25 milliárd euró volt, adózás előtti eredménye megközelítette a félmilliárdot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik