Közélet
Brüsszel, 2017. február 27.
Kovács Zoltán kormányszóvivő brüsszeli sajtóértekezlete 2017. február 27-én. Ezen a napon az Európai Parlament Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottsága (LIBE) meghallgatást tart az alapvető jogok magyarországi helyzetéről. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)

Kovács Zoltán kormányszóvivő nekiment a Financial Timesnak

24.hu
24.hu

2017. 10. 04. 10:21

Az elmúlt két hétben a Financial Times (FT) négy cikkben is megrágalmazta az Orbán-kormányt, amiért az fellép Soros György bevándorlást támogató tevékenysége ellen, a brit üzleti napilap “teljesen megzavarodott” – írta Kovács Zoltán kormányszóvivő az About Hungary kormányzati honlapon szerdán közzétett blogbejegyzésében.

A kormányszóvivő emlékeztetett: korábban a lap egyik ismert szerzője arról írt, hogy nem létezik Soros-terv. Erre Kovács Zoltán felhívta a figyelmét, hogy hol olvashatja a kérdéses dokumentumot. Ennek ellenére egy nappal később a lap arról jelentetett meg cikket, hogy Romániának nem szabad szövetséget kötnie “Európa rosszfiúival”, azaz Lengyelországgal és Magyarországgal, amelyek provokatív és nem demokratikus viselkedést tanúsítanak, majd ismét arról írtak, hogy nincs Soros-terv – idézte fel a kormányszóvivő. Hozzátette: erre ismét megkereste a lapot, kifogásolva annak elfogultságát és a tények figyelmen kívül hagyását.

Prime Minister of Hungary Viktor Orban during the press conference after meeting with Prime Minister of Poland Beata Szydlo at Chancellery of the Prime Minister in Warsaw, Poland on 22 September 2017 (Photo by Mateusz Wlodarczyk/NurPhoto)
Financial Times: A Soros-terv álhír, a kampány antiszemita
A nemzeti konzultációról közölt kommentárt hétfőn a brit üzleti napilap.

Közölte: kedden újra Magyarországgal foglalkozott az FT, cikkükben arról írtak, hogy Soros-ellenes hangvételű nemzeti konzultáció indul. A cikkek gyakoriságából úgy tűnik, az FT-nek “rögeszméje” lett Orbán Viktor miniszterelnök – fogalmazott.

Kovács Zoltán kiemelte: a legutóbbi cikk kizárólag Soros Györgyhöz köthető forrásokra támaszkodik, egyúttal kiváló példája a félretájékoztatásnak. Az FT és más nagyobb médiumok ugyanis egyszerűen nem veszik tudomásul, hogy Soros György azt mondta: az EU-nak a belátható jövőben évente legalább egymillió menedékkérőt kell befogadnia – írta.

Úgy vélte, az FT és a hozzá hasonló nagyobb sajtóorgánumok képtelenek Soros Györgyöt másként lefesteni, mint egy “milliárdos filantrópot”, aki a személyes vagyonából áldoz önzetlenül számtalan jótékony célra. Nem foglalkoznak azzal, milyen politikai ügyeket támogat, nem firtatják találkozóit az Európai Bizottság elnökével és tagjaival, nem érdeklődnek brüsszeli lobbitevékenységei iránt – sorolta. Hozzátette: nem foglalkoznak azokkal a súlyos állításokkal sem, amelyek szerint az általa finanszírozott NGO-k (nem kormányzati szervezetek) segédkeztek illegális migránsoknak az európai bevándorlási és menekültügyi szabályok megsértésében.

A kormányszóvivő kitért rá: a keddi cikkben a szerző a nemzeti konzultáció kiszivárogtatott kérdőívére hivatkozik, holott a kérdéssor már múlt hét óta nyilvános magyar és angol nyelven is.

A Financial Times brit liberális üzleti napilap keddi számában azt írta: Soros György szóvivője szerint a magyar kormány kampánya hazugságokon alapul. “Nincs Soros György által Magyarország ellen szervezett globális összeesküvés” – idézte a napilap a szóvivő nyilatkozatát.

(MTI)

Kiemelt kép: MTI/EPA/Stephanie Lecocq

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Male doctor working on desk with laptop computer and paperwork on his desk. Medical concept by doctor on computer in office with stethoscope over hospital background.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.