Közélet
Eisenach, 2017. március 6.
Az Opel járműgyártó emblémája a cég eisenachi gyárán 2017. március 6-án. A General Motors amerikai és a francia PSA Peugeot Citroen csoport március 6-án bejelentette, hogy a GM eladja a PSA-nak veszteséges európai érdekeltségeit, az Opelt és a Vauxhallt. (MTI/EPA/Filip Singer)

A VIP-klub, amelyikbe nem a pénztárcája vastagsága miatt engedik be az embert

24.hu
24.hu

2017. 06. 26. 10:19

Tekintélyt parancsoló szó a flotta. A hallatán az embernek szinte rögtön egy armada jut eszébe, pedig lehet egy flotta egészen apró, akár egytagú is.

A céges kocsikkal mindig csak a baj van. Mármint nem (feltétlenül) műszakilag, hanem a velük járó feladatok miatt. A finanszírozást, karbantartást, adózást, adminisztrációt egy kézben tartani már néhány autó esetén is végeláthatatlannak tűnő feladatsor. Ha egyedül csinálja az ember, gyakran érezheti úgy, hogy több a vesződség az egésszel, mint amennyi előnnyel jár, hogy saját autói vannak. Pedig nem feltétlenül kell ennek így lennie, hiszen van olyan cég, amelyik az összes feladatot átvállalja a vállalkozásoktól, épp csak a vezetést nem oldja meg helyettük. Minden mást azonban igen.

Az Opel Business Class Service program egy olyan VIP-klub, amelyikbe nem a pénztárca vastagsága alapján engedik be az embert. Vagyis nem a méret a lényeg: az egy-két autós flották ugyanazt a színvonalat kapják, mint akár a húszautósak.

„A program bevezetése előtt azokat kérdeztük meg, hogy mire van szükségük, akiknek a szolgáltatást szántuk, vagyis a kis- és középvállalkozókat. Nagyságrendileg húsz interjút készítettünk, amelyekből kiderült, hogy elsősorban jó ajánlatra van szükségük, de legalább ennyire fontosak az olyan megoldások, amelyekkel időt takaríthatnak meg. A kisebb cégeknek nincs flottamenedzserük, aki az autókkal kapcsolatos összes feladatot elvégzi. Ezek jellemzően a cégvezetőre hárulnak, aki viszont általában tudná a vállalkozás számára fontosabb ügyekkel is tölteni az idejét” – mondja Jancsó Gyula, az Opel Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója, az Opel Business Class Service program igazgatója.

A program kiemelt szolgáltatást nyújt, vagyis miután összeállt a csomag, az Opelnek meg kellett vizsgálnia a teljes hálózatát, hogy a Márkakereskedői közül kik képesek a zökkenőmentes befogadására. A szigorú „felvételi vizsgán” Budapestről és környékéről hét, vidékről pedig nyolc Márkakereskedés ment át, de a létszám folyamatosan bővül majd. A szolgáltatási csomag működését próbavásárlásokkal ellenőrzik folyamatosan.

„Minden Opel Business Class Service Márkakereskedő Partnerünk csapatában kijelöltünk egy flottaszakértőt. Ők magasan képzett szakemberek, akik szó szerint mindenben segítenek, ami az üzleti autózással kapcsolatban csak felmerülhet. A vásárlástól a legmegfelelőbb finanszírozási forma kiválasztásán, az adótanácsadáson, a szervizügyintézésen és a garancia kiterjesztésen át, egészen a használt autók értékesítéséig. Magyarországon nem jellemző módon ezek a szakemberek a legkisebb ügyfelekhez is kimennek, hogy időt takarítsanak meg nekik” – fejti ki Jancsó Gyula.

Ha egy cégvezető beüti bármelyik internetes keresőbe az autóflotta kifejezést, az erre szakosodott flottakezelő cégek tömkelege fog a monitorán sorakozni. Jancsó Gyula szerint azonban nem mindegy, hogy az Opel Business Class esetében minden egy kézben van.

„A flottakezelő általában nem direktben szolgáltat, hanem alvállalkozó partnereken keresztül. Amit saját hálózaton belül végezünk, annak a zökkenőmentességét könnyebben tudjuk garantálni, míg mindazzal, amit kiszervezünk nem biztos, hogy így van. Ha első kézből van kezelve az összes szolgáltatás, akkor az egész sokkal könnyebben átlátható, sokkal biztosabban nyújtható egy állandó magas színvonal.”

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

KODAK Digital Still Camera
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.