Közélet

Class FM-tulajdonos: Túl sok befektetést igényelt volna az Index

Class FM-tulajdonos: Túl sok befektetést igényelt volna az Index

Érdeklődött a legnagyobb magyar hírportál iránt, de nem tartotta kellően profittermelőnek – mondja a Class FM-et Simicska Lajostól tavaly májusban megvásároló John Michael McNutt, a jelenleg országos frekvencia híján már csak digitálisan fogható Class FM tulajdonosa. Interjúnkban elsőként beszélt arról, hogy jogerősen pert nyert a Médiatanács ellen. Szóba került a Sebestyén Balázsékkal szembeni névhasználati per, és az állítólag kiegyenlítetlen számlák is. Rákérdeztünk arra is, miért tiltotta el őt a cégbíróság öt évre a cégvezetéstől.

Itt vagyunk az Üllői úti régi székházban, ahol a Class FM Simicska Lajos tulajdonlása alatt is működött, és ahol Simicska kiterjedt céghálójának egyes tagjai, például a Magyar Nemzet is működik a mai napig.

Michael McNutt: Jön ide az Index? És mintha a Publimont és a Közgép sem itt lenne. A HírTV pedig a Szentendrei úton van. Bocsánat a tréfa miatt. Szóval a rádió új tulajdonosaként óvatosnak kellett lennem az átstrukturálásban. A dolgozók persze akár már tegnap vagy tavaly, a változások után is szívesen költöztek volna máshová. Egyébként hamarosan távozunk, még nem mondhatom el, hová, de közelebb leszünk a városközponthoz. Amúgy a stúdió fizikai helyszíne a digitális, globalizált világban eléggé irreleváns.

Fotó:Class FM/Vadnai Szabolcs

Az Origo még tavaly azt közölte hírként, hogy ön megvásárolta az Indexet. Volt ilyen terve? Tett lépéseket az ügyben?

McNutt: Szívesen megvenném az Indexet, ez igaz. Ezúton is üzenem Simicskának, ha el akarná adni, kérem, engem hívjon fel elsőként.

Ezt már nem tudja megtenni, mert az alapítványtól elvileg nem kérheti vissza az adományát.

McNutt: A Class FM feladata a szórakoztatás, vagyis az, hogy jó zenét sugározzon, nem pedig a politizálás. Soha nem szeretnék ott lenni a Parlamentben, nem szeretném én eldönteni a választásokat, és a háromperces rádiós hírblokkokban sem próbálom befolyásolni a piacot. Ha politizálunk, elveszítjük a hallgatókat. A reggeli műsorunk, a Morning Show is csak a szórakozásról szól. Ezért szeretjük mi is, amit csinálunk. Valóban megvizsgáltam a lehetőséget az Index kapcsán, de a pénz, amit bele kellett volna tenni, túl sok ahhoz képest, amennyit ez a dolog ér. Ráadásul nem mondhatjuk, hogy csak úgy ontja a pénzt az Index. Annak ellenére, hogy látok benne lehetőséget, csak akkor vennék részt egy ilyen történetben, ha teljesen újra lehetne strukturálni a költségeket. Egyébként nagyjából egy évvel ezelőtti eseményről beszélünk, azóta nem foglalkoztam ezzel.

Írtuk önről, hogy tavaly október vége óta ötéves cégbírósági eltiltás alatt áll. Nem szerezhet Magyarországon gazdasági társaságban többségi befolyást, nem válhat gazdasági társaság korlátlanul felelős tagjává, egyéni cég tagjává, továbbá nem lehet cég vezető tisztségviselője. Hogyhogy mégis itt beszélgetünk a Class FM-nél, és mi vezetett az eltiltáshoz?

McNutt: Több évvel ezelőtt volt egy cég, a HS Electronics, melyet operatívan egy akkori üzleti partnerem vitt és aminek én is az egyik vezetője voltam. Ennek a cégnek volt egy eljárása, amiről azonban csak utólag, az ügyvédemtől értesültem. Ugyan fellebbezhettem volna, de az ügyvédek azt mondták, pénzkidobás lenne. De ez nem is releváns, hiszen nem szeretnék semmiféle vezető lenni a rádiónál. Nem én vagyok a kereskedelmi vezető, nem vagyok programigazgató sem, a vezérigazgató pedig Földes Ádám.

 

Fotó:Class FM/Vadnai Szabolcs

A cégnyilvántartási rendszer szerint a Class FM tavaly májusi felvásárlása után ön egy darabig tagja volt a Class FM-et működtető Advenio Zrt. igazgatóságának, az eltiltás óta viszont már nem.

McNutt: Eleve nem szerettem volna tagja lenni az igazgatóságnak. Az, hogy most nem vagyok tag, nem ennek az ügynek tulajdonítható.

A HS Electronics tartozást hátrahagyva kényszertörléssel szűnt meg. A Class FM-et működtető Advenio Zrt.-vel is megtörténhet ez?

McNutt: Hajdanán a Sláger Rádió Zrt.-nek és a Danubius Rádiónak is rendeztük az ügyeit, nem igazán jellemző tehát rám, hogy hátrahagyjak tartozást.

A HS Electronics hárommillió forint tartozását nem rendezte.

McNutt: Az eljárásról nem értesültem, csak utólag a végeredményről. Egyébként szinte minden vállalat, mely csődbe megy, hagy hátra kifizetetlen számlát. Jobban örülnék, ha azt kérdezné, fog-e csődeljárás alá kerülni az Advenio, és akkor elmondhatnám, hogy nem, egyáltalán nincs ilyen veszély.

A csak digitálisan elérhető Class FM-nél egyelőre csak költekezés látszik, például az újraindított Morning Show műsorvezetőit és az óriásplakát-kampányt is fizetik. Hogy áll most a Class FM üzletileg?

McNutt: A Petőfi Rádióról nem beszélnék, mert az állami támogatásból működik, de például a Rádió 1-nek és a Sláger FM-nek is vannak kiadásai, a Music FM-nek is, nem is kevés. Csődbe mehet például a Rádió 1? Miért gondolja, hogy más rádió más pozícióban van, mint a Class?

Mert az Andy Vajna tulajdonában lévő rádióban hallhatók reklámszpotok.

McNutt: Hiába vannak kereskedelmi bevételei, a kiadásai háromszor, négyszer vagy akár ötször is nagyobbak, mint a mieink, hiszen fizetniük kell a frekvenciahasználati és sugárzási díjat. Úgy tippelem, a Music FM-nek, a Sláger FM-nek és a hálózat nélkül a Rádió 1-nek is havonta 40-45 millió forint kiadása lehet, amiből 13 millió forint az analóg frekvencia díja. Annak idején a Class FM esetében az országos frekvenciáért és a sugárzásért havi 60-65 millió forintot kellett fizetnünk. Ennyit veszít egyébként minden hónapban a Médiatanács és az állami Antenna Hungária, amikor nem hagynak bennünket az analóg frekvencián működni, és ennyit spórolunk most meg minden hónapban. Ez a költség önmagában magasabb volt annál, mint ami egy csak budapesti rádió teljes havi költsége emberekkel, bérleti díjjal, árammal, minden egyébbel. Mivel nem kell frekvenciadíjat fizetni, jóval kisebb bevétel mellett is sikeresek lehetünk, nincs az a szorító érzés a torkomon. Ha idén nem fizetünk osztalékot, a bankszámlán lévő pénzünk a jövő évi választásokig akkor is elegendő, ha egyetlen fillér bevételünk sem lenne. A hirdetőink száma is fel fog futni az eredményeink láttán. Az Inspira Media Research februári, nemrég publikált kutatási adatai alapján hallgatottságban nagyon közel járunk a Slágerhez és a Music FM-hez.

Földes Ádám:  Egyébként az Inspira adatairól mi is a sajtóból értesültünk, nem voltunk megrendelői a kutatásnak, az tőlünk teljesen független.

Fotó:Class FM/Vadnai Szabolcs

Az idei és a jövő évük nyereséges lesz?

McNutt: Profitra számítunk. És azt se felejtse, hogy ugyan novemberben lekapcsolták az analóg adást, így az analóg adásidőt már nem tudtuk értékesíteni, de a korábbi hirdetői pénzek csak január-februárban váltak esedékessé. Bőven vannak tartalékaink, áprilisban ezért is tudtuk visszahozni a megújult Morning Show-t Pataki Zitával, Stohl Andrással és Janklovics Péterrel. És az elkövetkező két-három hónapban is lesznek üzleti szempontból fontos bejelentéseink.

A Morning Show régi arcai, Sebestyén Balázsék azt állították nemrég, hogy még mindig nem kapták meg a pénzüket.

McNutt: Pfff… Kérje meg Balázst, mutassa meg az elküldött számlája másolatát. Nem fog menni, mivel nem adott le számlát. Valószínűleg azért, mert a szerződés rögzítette, mettől meddig kell a feladatot ellátni, de hamarabb távozott a rádiótól, vagyis nem teljesítette a szerződést.

Földes Ádám: Általános eljárás minden szerződés esetén, hogy a számlázáshoz teljesítési igazolás kell, az pedig csak akkor készül, ha megtörtént a szerződés szerinti teljesítés.

Elképzelhető, hogy az Advenio Zrt. pályázik szabad rádiós frekvenciáért? Most is lesz egy budapesti rádiós pályázat ingyenes frekvenciára.

Földes Ádám: Az közösségi rádiós frekvencia, kereskedelmi szempontból nem használható.

McNutt: Nagyon hiszünk a hallgatóinkban, és abban, hogy nincs problémájuk a digitális rádiózással, az egyetlen időszak, amikor a digitális rádióhallgatás problémás, az autózással töltött percek. Ezért inkább a hallgatókkal foglalkozunk, nem pedig az analóg frekvenciákkal.

Földes Ádám: Az autózással töltött idő mindössze 20-23 százalékát teszi ki az összrádióhallgatásnak. Tehát hamis az a percepció, hogy mindenki az autóban hallgat rádiót.

Korábban ígérték, ingyenes FM-transzmittereket adnak, amivel útközben, hagyományos rádióval is hallgatható majd a Class FM online adása. Végül miért nem került sor erre?

Földes Ádám: Kiderült, ez nem olyan egyszerű, hogy csak úgy behozok transzmittereket az országba. Az eszköz könnyen és olcsón hozzáférhető például Kínából, de ahhoz, hogy osztogathassuk, a jogászaink szerint NMHH-engedélyre lenne szükség.

McNutt: Most az okostelefonokra kifejlesztett applikációnk május 15. és június 15. közöttre tervezett premierje a legfontosabb. A Class FM digitális adása abból a szempontból is üzleti potenciál, hogy a külföldön, például az Egyesült Királyságban élő magyarokat is elérjük vele. Az FM-transzmitterről annyit még, hogy néhány eszköz hivatalosan is megvásárolható Magyarországon, de a nehézkes engedélyeztetés miatt egyelőre csupán azt tudjuk elérni, hogy elektronikai áruházakban elenyésző összegért hozzáférhetőek.

Van esély, hogy a Class FM végül analóg rádiófrekvencián is újra elérhető lesz, azaz megnyerik az NMHH Médiatanácsa elleni pert?

McNutt: Az NMHH a bírósági eljárás miatt nem tudott kiírni új frekvenciapályázatot. Úgy gondoljuk, meg kellett volna hosszabbítaniuk a frekvenciánkat öt évre. Ha ennyire nyilvánvaló volt, hogy a Class FM frekvenciáját nem kellene meghosszabbítani, akkor miért van az, hogy a bíróság hosszú ideje képtelen döntést hozni? Jó esélyünk van megnyerni a pert.

Földes Ádám: Nyugat-Európában szinte mindenütt a digitális rádiózás felé fordulnak. A skandináv országokban több helyen megszüntették az analóg adást, mert a digitális platformokban, a digitális rádiózásban látják a jövőt. Szóval kicsit túldimenzionáljuk ezt az analóg kérdést. Hány ember hord magával hagyományos FM-rádiókészüléket, kivéve az autórádiót? Mobiltelefon viszont mindenkinél van, a digitális tér bárki számára elérhető. A fogyasztó a minőség alapján választ, egyre kevésbé érdekli, hogyan jut hozzá a tartalomhoz.

Fotó:Class FM/Vadnai Szabolcs

Másik országos frekvenciáért vagy helyi frekvenciáért akkor sem indulnak, ha elveszítik a pert?

McNutt: Országos frekvenciáért elindulnánk. De leejtett morzsákért, helyi frekvenciákért nem, azokra nincs szükségünk.

A helyi rádiókkal épített hálózat sem megoldás, ahogy azt Vajnáék csinálják?

McNutt: Nem. Amikor megvettem a rádiót, a terv eleve a digitális volt. Nem az történt, hogy vásároltam egy analóg rádiót, majd a fejemhez kaptam, hogy „ó, a francba!”, és aztán digitálisba menekültünk át. A Class FM rádiós brandet vásároltam meg, persze az akkori eléréssel, de a digitálisra váltás kérdése az analóg frekvencia körüli történésektől függetlenül is megvolt. A rádiózás ma már a digitális platformról szól. Számos ingyenes wifi hozzáférési pont létezik, a munkahelyek zömében van wifi, és a mobilszolgáltatók képesek kiszolgálni az igényeket.

Még jól is jön az analóg frekvencia elvesztése, mert nem kell fenntartani egy frekvenciát?

McNutt: Pontosan, nagyon jól látja! Kifejezetten boldog vagyok, például azért, mert a Class FM márkát az előző tulajdonos alatt országosan ismertté tették, nem nekem kell költenem a digitális adás ismertségének megalapozására. Mintha felvásárolhattam volna a Coca Cola márkát száz évvel azután, hogy a piacon megjelent. Az is örömteli, hogy nem kell fizetnem az analóg frekvenciadíjat. A teljes analóg rádiópiaci reklámköltés Magyarországon kevesebb mint tíz éve. Ennek oka, hogy egyre többen váltanak online-ra, valamint a reklámköltések jelentős része a digitális médiába terelődött át. Mi már most a jövő hullámait igyekszünk meglovagolni, nem a múltét. Nézzük csak a Rádió 1-et! Most jelentik be, hogy növelik a hálózatukat. Oké. És? Hány valódi hallgatójuk lesz ettől? Nem sok. A hálózatba kapcsolódás nehéz üzlet, ráadásul helyi tartalmat is sugározni kell naponta legalább négy órán át. Ennek technikai háttere is összetettebb, mint a miénk, hiszen nekünk csak szoftvereket kell vezérelnünk, nekik viszont eszközöket is.

Földes Ádám: A vidéki helyi rádiókkal történő hálózatba kapcsolódás jóval nehezebb. Ráadásul ha mind a 19 megyeszékhelyen megjelennek, akkor is bőven lesznek fehér foltjai. A Class FM a digitális világban szinte mindenütt elérhető egy mobiltelefon vagy táblagép segítségével.

McNutt: Az elmúlt 25 évben több rádióhoz, például a Danubiushoz és a Slágerhez is közöm volt, de egyikkel sem voltam ilyen elégedett. Kell még ugyan hat hónap az újrastrukturálásra, csettintésre nem megy, át kell alakítani a működési modellt, a kompetenciákat.

Földes Ádám: A kulcs a szakembergárda. Bolla Zsolt, Hamvas Viktor és Horváth Gyula, hogy csak néhány nevet említsek, dolgozott a Slágerben és a Danubiusban is. A piacon a miénk ma a legerősebb szakmai műhely.

Nem csalódott, amikor Hegyeshalom felől Budapest felé autózva folyamatosan hangolgatnia kell a rádióját, mert nincs egyetlen országos kereskedelmi rádió, csak az államiak és néhol a helyiek?

McNutt: A bíróságon pontosan ezért mondtuk: ha nem folytathatjuk a sugárzást, akkor az állam száz százalékos kontrollt gyakorol majd az országos frekvenciák fölött. Ezért kértük a bíróságot, addig is, míg eldől, hogy nekünk vagy a hatóságnak van igaza, legalább azt tegye lehetővé, hogy ideiglenesen tovább szólhasson a műsorunk. A rádiós piac és az emberek szempontjából ez lett volna a jobb. A bíróság viszont azt mondta, érti a felvetést, de csak azt tudja tenni, hogy felfüggeszti az NMHH frekvenciatenderét. Megjegyzem, a nemzetközi jogban teljesen mások a szabályok, így az Advenio Zrt.-nél megvan a lehetőségünk nemzetközi bírósághoz, például Strasbourghoz fordulni.

Mikorra érnek véget a perek?

McNutt: A bíróságok kiszámíthatatlanok Magyarországon, ezért én mindig azzal kalkulálok, ha per van, veszíteni fogok. Most arra készülünk, Strasbourgig kell mennünk. Különben, ha senki nem tudja használni a 103,3 MHz-es frekvenciát, beleértve minket is, az még mindig jobb a mi szempontunkból, mintha valaki megkapná, és a versenytársunkká válna. Nekem az is jó, ha még öt évig pereskedünk. Szóval nem nekünk, hanem a Médiatanácsnak van problémája, hiszen nem írt ki a Neo FM által korábban használt országos frekvenciára új pályázatot a rádió megszűnésekor, hanem felosztotta a frekvenciát más rádiók között. Ezért technikai értelemben nem maradt sok kiosztható frekvencia. Ráadásul minél több frekvenciát elvisz a Rádió 1, annál koncentráltabb a piac. Az lenne normális, ha a Médiatanács azt mondaná: hagyjuk a bírósági eljárást, a Class FM mégis megkapja a hosszabbítást. Most mindenki fizeti az ügyvédeit, és közben az állam nem jut a frekvenciadíjhoz. Nem azért pereskedünk, mert szabadságharcosok vagyunk, hanem mert van jogalapunk folytatni a frekvenciahasználatot.

Fotó:Class FM/Vadnai Szabolcs

A Morning Show előző műsorvezetői, Sebestyén Balázs, Rákóczi Feri és Vadon Jani miatt összesen öt jelentős büntetést szabott ki a Médiatanács a rádióra. Öt külön per is zajlik.

McNutt: Elsőként árulhatom el önöknek, hogy ebből az első pert május első hetében megnyertük. A bíróság megállapította, hogy a bírság tárgyát képező kijelentések az úgynevezett hátvakarós ügyben nem sértették a médiatörvényt.

Az öt büntetés körülbelül egy hónap leforgása alatt érkezett a rádióhoz, vagyis hét éven át Balázs, Feri és Jani nem követett el hibát, aztán hirtelen ötöt, pont a frekvenciaszerződés lejártához közeledve. Azért ez beszédes.

Talán hirtelen elfáradtak.

McNutt: Semmi probléma, biztos a karácsony meg az év vége miatt. Egyébként ez még az én tavaly májusi érkezésem előtt történt. A büntetéseket nem akarom minősíteni, mert a Médiatanácsnak az a dolga, hogy a közösség érdekeit tartsa szem előtt, és még véletlenül sem szeretném azt a látszatot kelteni, hogy nem hangoztak el időnként megkérdőjelezhető dolgok. De ettől még tény: a médiatörvény rendkívül szubjektív. Ezeket a büntetéseket amúgy nagyjából akkor rótták ki, amikor a Class FM akkori tulajdonosának, Simicska Lajosnak a közterületi reklámcégét, a Publimontot is elkezdték szorongatni. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy a műsorkészítők részéről nem volt szándékos a médiatörvény megsértése.

Földes: Azt is tudni kell, hogy élő műsor esetében lényegesen nehezebb az összes létező szabályt figyelembe venni. Értelemszerűen nagyobb a rizikó.

Komolyan mondta, hogy akár öt évre is beragadhat az országos frekvencia?

McNutt: Technikai értelemben akár két-három hónapon belül vége lehet a pereknek, és következhet a pályázatkiírás. Nem szeretek veszíteni, gyorsan még kevésbé. Ha netán veszítünk Magyarországon, akkor, ismétlem, megyünk Strasbourgba. Ez nem fenyegetés, de meggyőződésünk, hogy igazunk van.

Tárgyalnak a Médiatanáccsal egy esetleges peren kívüli megállapodásról?

McNutt: Bár tárgyalnánk! Pedig felajánlottuk, hogy a frekvenciadíjat addig is fizetjük, míg véget nem ér a pereskedés, vagy ki nem írják az új pályázatot. A közérdeket az szolgálná, ha nem kizárólag állami frekvenciák lennének országosan elérhetők. Nincs védhető, értelmes magyarázat a jelen helyzetre.

Mi a tervük a rádió nevével? Ott van benne az FM.

McNutt: Jó márka, miért dobnánk el? Az emberek fejében az FM valójában egy szerkesztett rádiós programot jelent, és az lehet akár digitális is. Számos hasonló példa van.

A Spotify és a Deezer önöknek konkurencia?

McNutt: Ezekben a rendszerekben ugyan te döntesz, mit akarsz hallani, de a Class FM-et épp azért választják sokan, mert jó a programmingja, a műsorkínálatunkat alapos kutatás előzi meg.

Fotó:Class FM/Vadnai Szabolcs

Hány reklámszpot hallható manapság a Class FM-en?

McNutt: Hamarosan bemutatjuk a hír- és reklámmentes hétvégénket. Ezt analóg nem tudtuk megtenni, mert nem engedi a médiatörvény. Néhány reklámhelyet feladtunk tehát, mivel az egyik kutatásunk szerint a hallgatók többsége, különösen hétvégén kevesebb hírt és reklámot igényel. Ezért is mennek sokan Spotify-ra vagy Deezerre. Meg kellett találnunk az aranyközéputat az analóg világ és a Spotify világa között.

Földes Ádám: A szpoton kívül rengeteg egyéb lehetőséget biztosítunk a hirdetőknek, ráadásul kevesebb tartami kötöttséggel. Elsősorban elérési csomagot ajánlunk – ma már szinte irreleváns a platform -, aminek része többek között a hagyományos termékszponzoráció és a termékelhelyezés, valamint a 360 fokos kamera és a közösségi platformjaink. Ezek egymásra épülése egyedülálló lehetőség, hogy a hirdetők minél több csatornán, minél hatékonyabban érjék el a fogyasztót.

Van Sebestény Balázsékkal egy névhasználati vitájuk is.

McNutt: Ez is nagyon egyszerű ügy. Én vagyok a márkanév tulajdonosa, Balázs pedig szeretne a tulajdonosa lenni. Ők megpróbálták megvásárolni a nevet, de én nem akartam eladni. Nézze meg a Morning Show és a Reggeli Show logóját. Jelentős hasonlóságot fog látni: a napsugarakon lévő fülhallgatót, a fényeket, és persze azt, hogy a Morning Show nevet csak lefordították magyarra. A Reggeli Show logója és neve egyszerű utánzat, ezért adtuk át az ügyet a jogászoknak.

Földes Ádám: Egyébként nem a Class FM és a Rádió 1 harcol az ügyben, mivel a Morning Show védjegy McNutté. Nekünk a rádióban a névvitához csak annyi a közünk, hogy érvényes licencünk van a bejegyzett név tulajdonosával, a Sláger Rádió Értékesítési Kft.-vel, hogy azt jogszerűen használhatjuk.

McNutt: Nem értem, miért pont Reggeli Show nevet adtak a Rádió 1-es műsornak. Lehetett volna például Sárga Show, vagy bármi más, ami cool. És van még egy bökkenő. Úgy reklámozták a Reggeli Show-t, hogy a Morning Show sztárjai készítik. Csakhogy a Morning Show sztárjai ma már Stohl, Pataki és Janklovics. Szóval a helyes szóhasználat az „ex-Morning Show sztárok” kifejezés lenne. Aki őket szerette, nyugodtan kapcsoljon oda, de legyen egyértelmű a megfogalmazás.

Földes Ádám: Hogy mi a műsor neve, csak rövidtávon érdekes, de akkor is csak a márkaismertség és az első felismerhetőség szempontjából. A tartalom határozza meg a műsort. Ahogyan hajdanán a Bumerángban, úgy az előző Morning Show-ban is fellelhettünk ismerős elemeket más nemzetközi műsorokból, amiket elsőként az EMMIS hozott be a magyar piacra. Az új műsorunkkal valódi alternatívát akartunk csinálni, és ez fontos különbség. Például a szöveg-zene arány, a zenedinamika, a játékok, a műsorvezetők karakterei, a műsor filozófiája. A fogyasztói szokások változását követni, kutatni kell, ezek alapján szükséges a műsorok, a koncepciók fejlesztése, hiszen minden formátum elfárad előbb-utóbb. Amikor új műsor indul, ha az outsource-ban készül is, az a lényeg, ki fizeti a promóciót, ki fizeti az óriásplakátot, ki köti meg a médiabartereket, ki fizeti a stúdiót, a nyereményadókat, a roadshow-kat. Ezért furcsa úgy beállítani, hogy egy reggeli műsor azért sikeres, mert a műsorvezetők ügyesek. Nyilván fontos a szerepük, de túlzó az állítás.

McNutt: A múltban a Morning Show arról szólt, hogy három ember különböző dolgokról beszélget, amiről azt gondolták, hogy érdekelheti a hallgatókat. Ez ma már idejétmúlt. A digitális világban az emberek nem akarják órákon át csak három ember véleményét hallgatni.

Ezért nekünk élő vendégeink vannak, akiket szeretni lehet. De ha aznap épp olyan is a vendég, akit a hallgató nem kedvel, a zene mégis mindig változatos és szerethető. És az egészben nagyon fontos az interaktivitás.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik