Közélet

A CEU-tüntetéssel kiállította a bizonyítványát a magyar sajtó

Kovács-Angel Marianna
Kovács-Angel Marianna

újságíró. 2017. 04. 10. 08:33

Korábban a témában:

A szervezők szerint 70 ezren vonultak át vasárnap a Lánchídon a Kossuth térre, hogy a lex CEU és a civileket vegzáló törvény ellen emeljék fel hangjukat. A megmozdulásról a nemzetközi sajtó – így a Guardian és az AFP hírügynökség is – beszámolt, néhány hétfői sajtótermék azonban nem látta meg a potenciált az eseményben.

Bulvár:

  • A Bors címlapján Sándor látható, aki 27 éve fertőződött meg HIV-vírussal, nehéz sorsáról vallott a lapnak. Szintén helyet kapott a vezető hírek között az “Igazi Vili bácsi”, illetve Rudolf Péter, akit “sör, fagyi és pizza” hízlalt fel. A megmozdulásról “Tömegek tüntettek a CEU-ért” címmel jelentettek meg cikket az 5. oldalon, nem egészen fél oldalon.
  • A Blikk sem érezte annyira forrónak a témát. Fontosabbnak ítélték Gregor Bernadett válságát, Stohl András szereplését a PASSIO XXI színdarabban, saját stressztesztjüket és Rudolf Péter hízását is. Ezeket a cikkeket mind-mind erősebb kiemeléssel, fontosabb helyre tették, mint a kis szürke keretesbe tuszkolt “Ezrek tüntettek tegnap a CEU-ért” című írásukat, amit a 2. oldalon bontottak ki nagyjából fél oldalon.

Közélet:

  • A Magyar Nemzetnél viszont vezető anyag lett a megmozdulás “Óriástüntetés a CEU mellett” címmel, ami a 3. oldalon folytatódik, a 9. oldalon pedig vezércikket közölnek.
  • Hasonló vonalon mozog a Népszava is, óriási főanyaguk az “Európa, szabad ország, ez a civil társadalom hangja” címet kapta, a témát a 3. oldalt teljes egészében kitöltve dolgozták fel. Hargitai Miklós MÚOSZ-elnök a 7. oldalra írt véleménycikket “Egy évünk van” címmel.
  • A saját olvasatában, “Beindult a Soros-birodalom gépezete a kormány ellen” címmel énekelte meg a vasárnapi eseményeket a kormányközeli Magyar Idők. Egy kisebb anyagban “szélsőséges Facebook-bejegyzésekről” írtak. Nagy cikkük a 2. oldalon kapott helyet, “Rendőrökre támadtak a tüntetők” címmel, fél oldalon.
  • Egészen érdekes szerkesztési elveket követhet a szintén kormányközeli Magyar Hírlap, amelynek vezető cikke az Iszlám Állam által egyiptomi keresztény templomok ellen elkövetett hétvégi robbantásokról szól. Szintén kiemelt helyen teszik fel a kérdést: “Miből telik Szeged polgármesterének luxus terepjáróra? “, kis képesben van például a fantomlétből előbújt Rogán Antal vasárnapi beszéde a holokauszt áldozatainak emléknapján. És a lap alján a lényeg:

Hollik István: Az amerikai üzletember szervezetei akár tízmilliárdokat is kereshetnek az illegális bevándorláson

Igen, Soros Györgyről van szó – Gyurcsány Ferenccel összekötve.

Online:

Ez itt Száraz István által megvásárolt, kormányközeli pályára állított Origo vezető anyaga, kommentár nélkül:

Forrás: Origo.hu

Ez pedig a 444.hu., az Index és a hvg.hu döntése hétfő reggelre:

Forrás: 444.hu
Forrás: Index.hu

 

Forrás: hvg.hu

Az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 hírjellegű műsora, a Tények a Habony-média bulvárlapja, a Ripost cikke alapján arról számolt be vasárnap este, hogy bár Soros György repülőjegyekkel támogatta a tüntetőket,

mégsem jött össze a kritikus tömeg.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Brüsszel, 2013. március 14.
Martin Schulz, az Európai Parlament német elnöke (b) és Angela Merkel német kancellár beszélget az Európai Unió kétnapos csúcstalálkozójának első napján Brüsszelben 2013. március 14-én. (MTI/EPA/Olivier Hoslet)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.