felcsút (Array)
Közélet

Etyek visszaverte a felcsúti kisvasutat

24.hu
24.hu

2016. 10. 30. 11:46

Sok etyekinek nem tetszik, hogy a kertjeik alatt pöfögne Orbán Viktor kisvasútja. A tervezést leállították, de Etyek be lett fenyítve: új útvonalat virít vagy minden marad az eredetiben.
Korábban a témában:

Nem díjazta túlzottan Etyek lakossága, hogy a földjeiken keresztül vezetett volna Orbán Viktor miniszterelnök kedvenc játékszere, a felcsúti kisvasút új ága – írja az MNO.hu. A lap szerint Felcsútról Bicskén át az etyeki pincesorig járt volna a vonat, de több lakos földjén ment volna át, egyes telkekre állomást is terveztek csak úgy.

Mindez egy olyan, az MNO birtokába került levélből derült ki, amit a fideszes Tessely Zoltán, Etyek, Szent László- és Váli-­völgy területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos jegyez.

Persze nem Magyarország lenne, ha nem akarnák erőből átnyomni a terveket. Tessely megkereste Garaguly Tibor etyeki polgármestert, hogy saját költségen készítsenek alternatív nyomvonaltervet, máskülönben az eredeti szerint épül meg a vonal. Mindegy is, amíg az etyeki szakasz tervezése toporog, elkezdik a Bicske nagyállomás–Felcsút, Pancho Aréna, illetve az Alcsútdobozi Arborétum–Vértesacsa–Lovasberény szakaszok tervezését. Ahogy Orbán fogalmazott korábban:

Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig.

A lap megkereste az érintett önkormányzatokat, érdemben egyedül Szili Miklós, Lovasberény polgármestere válaszolt. Ő annyit mondott, “senki és semmilyen formában nem értesített bennünket erről”, valamint hogy volt ilyen nyilatkozat a miniszterelnöktől, de azóta semmi sem történt.

A vasútnak jelenleg három állomása van 5,7 kilométeren. 850 millió forintból épült ki, Etyekig újabb kilencmilliárdot kóstálna. A Speciálterv Kft. amúgy az etyeki szakaszról készített megvalósíthatósági tanulmányt is, eszerint napi nyolcvanan utaznak buszon jelenleg Bicske és Etyek között, míg az Etyek-Alcsútdoboz távon harmincan. A hivatalosan támogatott vonalvezetés így évi 28,6 millió forintos mínuszt termelt volna.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.