Budapest, 2011. december 13.
Metrószerelvény indul a Deák téri állomásról. 2011. december 13-tól 80 km/óráról 60 km/órára korlátozták a legnagyobb megengedett sebességet a 3-as metró teljes vonalán. A beszivárgó talajvíz miatt korrodálódott vasbeton pályalemezek terhelését csökkentik a korlátozással.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Közélet

Felújítják a 3-as metrót, de a megállók leharcoltak maradnak

24.hu
24.hu

hírfaragó. 2016. 10. 12. 07:07

A Magyar Nemzet városházáról származó információi szerint Tarlós István főpolgármester javaslatot készít arra, hogy megfelezzék a metróvonal felújítására szánt, eredetileg 140 milliárdos büdzsét.

2019 végétől új síneken és korszerű biztonsági berendezésekkel járhatnak majd a felújított szerelvények Újpest-Központ és Kőbánya-Kispest között, de a lap szerint az utóbbi kivételével 19 lepusztult, a hetvenes–nyolcvanas évek hangulatát árasztó, elhanyagolt állomás marad a vonalon.

A háttérben az állhat, hogy elszálltak azok a költségek, amelyekre még idén júliustól várt ajánlatokat a BKV, a lap információi szerint pedig a legkedvezőbb pályázatok is több tíz százalékkal haladják meg az eredeti becsléseket.

Ha tényleg elmarad az állomásfelújítás és az ezzel együtt járó, az EU által kötelező akadálymentesítés és felszíni rendezés, akkor akár határidő előtt, fél áron befejezhetnék a munkálatokat.

Tarlósnak a lap szerint az adta meg a végső lökést a döntésben, hogy a napokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levélben tudatta, egy fillérrel sem fizet többet a magyar állam, ha a 3-as metró teljes felújításának a költségei meghaladják a korábban véglegesített 139,5 milliárd forintos keretet.

A főpolgármester korábban arról beszélt, valakik hátráltatják a felújítást, de előtte Orbán még ígéretet tett Tarlósnak, felgyorsítják a beruházást.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.