Közélet

Az Európai Csalás Elleni Hivatalt is érdekli, hogyan szoríthatták ki a Euronewst Vajna csatornái

24.hu
24.hu

2016. 09. 15. 07:23

Korábban a témában:

A MinDig TV kínálatából augusztusban kitették a Euronews hírtelevíziót, ami így hét év után tűnt el az ingyenes digitális csomagból.

A Figyelő értesülései szerint az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) érdeklődését is felkeltette, hogy miközben Andy Vajna csatornái egymás után kerülnek be a MinDig TV ingyenes állami csomagba, a Euronewst kidobták onnan. Hivatalos eljárás egyelőre nincsen az ügyben, de a szervezetnél állítólag elkezdték begyűjteni az információkat.

A hírtelevízió eltávolításának egyesek szerint az az oka, hogy legyen hely Andy Vajna TV2-es adóinak és az MTVA legújabb csatornáinak. Ez persze nem a hivatalos kommunikáció, de a helyzet elég egyértelmű, hiszen a Euronews azóta elérhetetlen, amióta bejelentették, hogy új ingyenes csatornák lesznek. Csakhogy ezeknek a száma korlátos, ezért valakinek mennie kellett, ez volt a hírcsatorna. Érdekes adat, hogy

jelenleg a csomagban elérhető 12 adóból hat közszolgálati, és négy tartozik a TV2 csoporthoz.  

Éppen ezért írtak petíciót, hogy a kitett Euronews kerüljön vissza a csomagba. Kert Attila, a Euronews magyarországi igazgatója a lapnak elmondta, sem itthon, sem a francia anyavállalatnál nem örültek ennek a döntésnek, még akkor se, ha a magyar nyelvű adásokat az EU finanszírozza. Teszik ezt azért,mert

fontosnak tartják, hogy a hírek az unió minél több állampolgárához eljussanak.

Közben az is kiderült, hogy a dtvnews.hu szerint mivel az Antenna Hungária multiplexei teljesen tele vannak, ezért csak úgy tudják felvenni a kínálatba a kormánybiztos tévéjét, hogy emiatt kiveszik a kínálatból a Digi Sport csatornát.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind