Közélet
mtva magyar televízió (Array)

Századvég-tanulmányok: a közmédia és a kormány médiapolitikája is megkapta a magáét

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2016. 04. 14. 11:16

A VS.hu többéves pereskedés után megszerezte azokat a tanulmányokat, amiket a Századvég a kormány megbízásából készített négymilliárd forintért. Cikksorozatukban korábban arról írtak, hogy hogyan trükközhettek a terjedelemmel, illetve hogy a kormány több intézkedését is lehúzták, valamint, hogy igen meredek elképzeléseket is szondáztak. A tanulmányok miatt a Liberálisok feljelentést tettek, a Századvég pedig sajtó-helyreigazítási pert jelentett be.

A legújabb részben azt járják körbe, hogy a Századvég mennyire rossznak és károsnak tartotta olykor a kormány médiapolitikáját, illetve a közmédia működését. 2012 és 2014 között negyedévente készítettek jelentést.

  • A 2012 első negyedévét összefoglaló jelentésben arról írnak, mekkora presztízsveszteséget jelentett a nagy hullámokat vető képhamisítási-botrány, mikor egy Tőkés Lászlóval készült interjú hátteréből kitakarták Lomnici Zoltánt, a Legfelsőbb Bíróság volt elnökét.
  • A Századvég komoly szakmai hibaként jellemzi, hogy Papp Dániel, az MTI hírcentrum szerkesztője egy Daniel Cohn-Bendit zöldpárti EP-képviselő sajtótájékoztatóján készült felvételt vágott meg félrevezető módon, ráadásul az ügy kommunikációjában is súlyos hibákat vétettek, hiszen egy “teljesen laikus ember is tudja, hogy a rögzített, kész képi anyag átformálása szándékosságot feltételez”.
  • 2012 júliusi elemzésükben az akkor újnak számító médiatörvényt illetően is leszedik a keresztvizet a kormányzat illetékeseiről. Az elemzés szerint a médiaháborús indulatok nyomán úgy tekintenek a kormányra, mint aki a szólás szabadságának teljes eltörlésére irányuló folyamatok fenntartásában érdekelt”. Ezt a Klubrádió-botrány csak elmélyítette, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság “főgonoszként” tűnt fel a közvélemény számára, még vissza is kellett táncolnia, végül az ügy addig fajult, hogy a Századvég szerint már értelmetlen lett volna bármilyen lépés.
  • A 2012 decemberi jelentés is pesszimistán fogalmazott: eszerint az MTVA Kunigunda úti gyártóbázisának megvásárlására felvett 63 milliárd forintos hitel a jelentés szerint is nehezen magyarázható. Meglátásuk szerint az állami médiatársaságok összevonása és kiüresítése – lopakodó összevonás – miatt teljes zűrzavar és bizonytalanság uralkodik a közmédia munkavállalói körében.
  • Az anomáliák feloldását a Századvég Várhegyi Attila, a Fidesz korábbi pártigazgatójának koordinációs tevékenységétől várta, “ami szavatolja az Alap és a Miniszterelnökség közötti információáramlás megfelelőségét”.

A teljes cikket, a tanulmányok részleteivel itt találja.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

KODAK Digital Still Camera
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.