Közélet

Felháborodott az állami tévé az EU-csúcs tudósításáról szóló kritikákon

24.hu
24.hu

2016. 03. 08. 15:19

Lehazugozták azokat a médiumokat, amelyek szóvá tették, hogy nem egészen fedi a történteket az Orbán vétójáról szóló beszámolójuk.

„Megvétózta Orbán Viktor a török menekülttáborokból Európába történő áttelepítési javaslatot, félbeszakadt az EU-csúcs” – ezt a hírt adta közzé hétfőn este az MTI, és rajta keresztül az állami média.

Nem sokkal később kiderült: szó sincs arról, hogy a miniszterelnök egyedüli forradalmárként keresztbefeküdt volna az uniós döntéshozatalnak, valójában több tagállami vezető is jelezte, hogy nem tartják elfogadhatónak a tervezetet, illetve a 444 arról is írt, hogy nem tartott ott a napirend, hogy hivatalosan bármit is el lehessen kaszálni. Más országok híradásaiban nem merült fel a miniszterelnök szerepe.

Kedden az adófizetők nyolcvanmilliárdjából eltartott MTVA közleményben hazugozta le azokat a médiumokat, amelyek ezt szóvá tették. Azt írják:

Újból kiderült, nem a közmédia, hanem a közmédiával ellenséges médiumok hazudnak: a közmédia hétfő este a valóságnak megfelelően tudósított az EU-csúcsról, mégis újból az az alaptalan vád érte, hogy megmásítja a történteket. A magyar online, és kereskedelmi médiumok (index.hu, 444.hu, hvg.hu, Népszabadság) tendenciózusan hazudnak a közmédiáról, és nem ez az első alkalom, hogy lelepleződnek.

A közleménybe belinkeltek több külföldi cikket is (Sky News, Reuters, Der Tagesspiegel, Die Welt), amik szerintük megerősítik a magyar állami média híradásait, csakhogy ezek is arról szólnak, hogy Kovács Zoltán kormányszóvivő tulajdonította Orbán Viktornak a vétót. (Index)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.