Közélet

Hirdetéstengerrel tartja el az állam Habony lapját

24.hu
24.hu

2016. 02. 18. 12:44

Önkormányzati és állami cégek reklámoznak a kiadványban százmilliókért.

Több százmillió forint közpénz jutott tavaly a Habony Árpád résztulajdonában álló ingyenes hetilaphoz. A tavaly május óta megjelenő Lokált nyár óta elárasztották az állami cégek és önkormányzatok reklámjai, az Átlátszó végignézte, kik hirdettek a lapban és megkereste őket, hogy tájékoztassanak: mennyit fizettek ezért.

Több kerület – a III., a VII., a VIII., a XI. és a XXI. is milliókat fizetett azért, hogy megjelenjenek a kerületi hírek a Lokálban, kérdés, hogy minek, amikor saját kerületi lapjaik is vannak. Ráadásul azok a kerületek is kaphattak megjelenést a lapban, amelyek nem fizettek.

A Szijjártó Péter vezette Külügyminisztérium alá tartozó Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. például 7,9 millió forintot fizetett öt megjelenésért a nyomtatott lapban, valamint két videointerjúért. Ezen felül Habonyék azt is vállalták, hogy megjelentetnek két egyéb interjút azon a botrányos politikai bulvároldalon, melynek G. Fodor Gábor a főszerkesztője, és szintén ők adják ki.

A Szerencsejáték Zrt., a Magyar Villamos Művek, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt., a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. azt állította az Átlátszó megkeresésére, hogy nincsenek szerződésben a Lokált kiadó Modern Média Grouppal, noha a tavalyi lapszámok tele vannak a hirdetéseikkel. Ennek oka az lehet, hogy ügynökségen keresztül, keretszerződés terhére reklámoznak.

Mivel nem sikerült teljes körű információhoz jutni, az Átlátszó listaárak alapján becsülte meg, hogy akár 670 milliót is kifizethettek a különböző állami és önkormányzati szervek a Lokálban való megjelenésre, de 200 milliót biztosan. A paksi bővítés népszerűsítésére például közel 50 millió mehetett el, de a Szerencsejáték Zrt. megjelenése bruttó 270 millióba is kerülhetett fél év alatt.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.