AppleMark
Közélet

Jogosnak tartja a problémafelvetéseket a pedagóguskar elnöke

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2016. 01. 29. 16:43

Horváth Péter azt mondta: nem sértődik meg a bírálatokon, a szakszervezetekkel inkább együtt kellene dolgozniuk.

A Klik messze nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket – mondta a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a Mandinernek. Horváth Péter elismerte: nincs jó hangulat pedagógus körökben, bár sztrájkhangulatot kevésbé érez. Sztrájkfelhívást viszont a szakszervezetek tehetnek, a pedagóguskar szerepe a szakmai érdekvédelem és a pedagógiai értékek védelme – fejtette ki.

Túl nagy a Klik

Az elnök kitért arra, hogy a pedagóguskarnak és a szakszervezeteknek együtt kellene dolgozniuk, annak ellenére, hogy tudja: a szakszervezetek kezdettől fogva nem tekintik legitimnek a pedagóguskart. Érdekesnek nevezte a miskolci tanárok levelét, melyben épp azt kifogásolják, hogy a pedagóguskar nem csinál semmit. Horváth szerint ha a szakszervezetek nem tudnak megoldani valamit, azon sajnálkoznak, ha a pedagóguskar kerül ilyen helyzetbe, akkor nyilvánvalónak tekintik, hogy a kormány híveként nem is akarnak megoldani semmit. Ennek ellenére „nem tartja feladatának”, hogy megsértődjön, és jogosnak nevezte a pedagógusok problémafelvetéseit is.

Horváth Péter is úgy látja, hogy a Klik nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, egyszerűen azért, mert túl nagy. A fizetéselmaradások kérdését megoldotta a központ, de az elnök szerint döbbenetes, hogy megbízási díjak, jubileumi jutalmak, érettségivel kapcsolatos bérezések elmaradtak. Ahol az önkormányzat nem tudott pénz hiányában megfelelően gondoskodni az iskoláról, ott a Klik valamilyen szinten megoldást hozott, de ahol az önkormányzat jó gazdája volt az intézményének, ott inkább lefelé megy a színvonal – mondta.

Nyűg a mindennapos tesi

Az elnök szerint az óraszámok nagyon magasak, heti 36 tanítási órával a diákok nem férnek bele a felnőttek heti negyven órás munkaidejébe, ha tisztességesen fel akarnak készülni. A gyerekek kifáradnak, elvesztik az érdeklődésüket, kreativitásukat, kezdeményezőkészségüket. Felül kellene vizsgálni a tananyag tartalmát és el kéne dönteni, mennyi az a tudásanyag, amire szükség van – mondta. Az iskoláknak mindössze tíz százalék mozgásterük van a helyi tanterv kialakítására, ami nagyon kevés. Át kellene gondolni azt is, hogy szükség van-e valóban a heti öt testnevelésórára, a dologi feltételek hiányában született kényszermegoldások miatt ugyanis ez nyűgöt, kipipálandó feladatot jelent.

„Ha egy tanár alapvetően meg tudja nyerni a gyerekeket magának, elfogadják a személyét, akkor sokkal könnyebb dolga van az órákon. Ha az oktatásirányítás is megnyerné a céloknak a pedagógustársadalom nagy részét, akkor a megvalósítás is sokkal jobb hatásfokú lehetne” – zárta az interjút a pedagóguskar elnöke.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CAIRO, EGYPT - July 28: The Pyramids of Giza at dusk on July 28, 2015 in  Cairo,  Egypt. Giza pyramid complex bordering what is now El Giza, Egypt. It is the oldest of the Seven Wonders of the Ancient World, and the only one to remain largely intact. The pyramids are lit as part of the evening sound and light show. (Photo by David Degner/Getty Images).
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.