Üzleti tippek koronavírus

A szigorítások miatt a NAV-nál is változik az ügyintézés

Róka László / MTVA / Bizományosi
Róka László / MTVA / Bizományosi
A veszélyhelyzet miatti intézkedések betartása és a fertőzések megelőzése érdekében a NAV központi ügyfélszolgálatain előzetes időpontfoglalás alapján fogadják az ügyfeleket. Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A közlemény szerint a személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársaival. Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer. Ennek a használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség.

Kapcsolódó
Megjelentek a Magyar Közlönyben a szigorítás részletei
Lakott területen belül mindenhol kötelező a maszk, de sok üzlet maradhat nyitva.

Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben a www.nav.gov.hu oldalról is elérhető Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás használatával igényelhető a TEL-nyomtatványon.

Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon. A gépjárműadóval kapcsolatban a 1819-es telefonszámon a 2-es főmenüpont kiválasztásával lehet kérdezni a hivatal munkatársaitól.

A NAV kéri, hogy csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a ügyfélszolgálataikat. Ha mindenképpen szükséges a személyes ügyintézés, akkor az időpont a www.nav.gov.hu, valamint a www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa menüpont alatt foglalható.

Az adóhatóság javasolja, hogy a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput, vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik