Üzleti tippek
Debrecen, 2016. október 25.
A Debreceni Élelmiszermentõ Hálózat munkatársa élelmiszeradományt pakol a szervezet raktárában 2016. október 25-én. Az élelmezési világnap alkalmából a hálózat munkatársai és a Debreceni Karitatív Testület tagszervezetei a város nagyobb bevásárlóközpontjaiban élelmiszergyûjtõ akciót szerveztek, amelyen három és fél tonna tartósélelmiszert gyûjtöttek össze. Az akcióhoz csatlakozott Civita Food Kft. is, amely 1500 csomag gluténmentes száraztésztát ajánlott fel. Az élelmiszeradományokat az õszi szünet kezdetén kapják meg a rászoruló családok.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

A karitatív munka is erősítheti a munkáltatói márkát

24.hu
24.hu

2017. 06. 17. 19:19

Egyelőre nem dúskálnak a hazai cégek a karitatív programokban, holott az ilyen kezdeményezések a munkaerő megtartásában is segíthetnek.
Korábban a témában:

A mai tudatos és fenntartható szemlélet nemcsak a környezetre, de a munkakeresésre is hatással van. „Napjainkban a munkavállalók már nemcsak a pozíció vagy a bér mellett teszik le a voksukat, hanem a cég tevékenysége mellett is. Egy állásinterjún ugyan nem az önkéntes munka lehetősége az első, amelyet az adott pozícióról megkérdeznek a jelöltek, de általánosságban elmondható, hogy a CSR tevékenységet folytató és ebben aktív munkáltatókat preferálják a dolgozók. A karitatív jellegű munka tehát egyre inkább az employer branding fontos eszközévé válik” – mondta Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.

A vállalati önkéntes munka még gyerekcipőben jár

A karitatív tevékenységnek egyre meghatározóbb jelentősége van vállalati és munkáltatói oldalról egyaránt, ennek ellenére nem nagyon vannak friss kutatások a témában. Egy 2013-ban készített kiadvány szerint a megkérdezett aktív keresők mindössze 21,5%-a nyilatkozott arról, hogy munkahelyén lehetősége van részt venni önkéntes programban, miközben 74% tartja fontosnak, hogy a cégek ilyen jellegű programokat szervezzenek dolgozóik számára.

Magyarországon egyelőre gyerekcipőben jár a vállalati karitatív tevékenység, holott az önkéntes programok a munkáltatónak és a dolgozóknak is rengeteg haszonnal járnak. Az ilyen tevékenységek ugyanis nagy szerepet játszanak a munkavállalók személyes fejlődésében, a vállalat iránti elkötelezettség növelésében és a munkahelyi légkör javításában, ezáltal csökkentve a fluktuációt, ami a mai cégek egyik legfőbb HR kihívása. Csapatépítő jellege miatt pedig a kiégés elleni küzdelemben is fontos eszköz lehet, hiszen a segítségnyújtás feltölti, motiválja, új kihívások elé állítja a munkavállalókat, erősíti a csapatszellemet, az összetartozás érzését – fejtette ki Stefano Longo.

Hogyan szervezzünk karitatív programot?

Az önkéntes munka több oldalról indulhat egy cég életében. „Általában felülről, a vezetés részéről születik meg az igény, de az is előfordul, hogy a dolgozók saját kezdeményezésére indulnak ilyen típusú programok. Előbbi esetében érdemes lehet kikérni a munkavállalók véleményét, mely területet tartják fontosnak, milyen társadalmi csoporttal, problémával tudnak leginkább azonosulni, míg utóbbi esetében célszerű támogatni és teret adni a kezdeményezésnek” – tette hozzá a szakember.

Az Adecco Csoport HR-szolgáltatásokat nyújtó cégként nemcsak igyekszik felhívni a figyelmet az önkéntes munka fontosságára, de Win4Youth elnevezésű programjával példát is mutat más vállalatoknak. A kezdeményezés célja, hogy minden évben egy kiválasztott sportágban lehetőséget biztosítsanak a dolgozók számára, hogy személyes részvételükkel támogassanak beteg vagy hátrányos helyzetű gyerekeket. A kiválasztott sportág idén a triatlon volt. A vállalat dolgozói és partnerei futással, kerékpározással és úszással gyűjthettek kilométereket, amelyek révén idén mintegy 15 millió forinttal támogatják a Bátor Tábort.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.