Üzleti tippek

Mészárosék cége is kritizálja a magyar gazdaságot

24.hu
24.hu

2017. 04. 19. 10:22

Korábban a témában:

Az ember úgy gondolná, hogy az a Mészáros Lőrinc, akinek cégei sorra nyerik a tendereket, illetve folyton vásárolnak, hol médiát, szállodát, vagy éppen kempinget, az a gázszerelőből milliárdos vállalkozó, akinek van cége, amely tíz év alatt megezerszerezte a vagyonát, elégedett lehet a magyar gazdasággal. De most kibújt a szög a zsákból – a hvg.hu forrása fedezte fel, hogy az egyébként nagy vihart kavart Opimus Group Nyrt. 2016-ról szóló éves jelentésében milyen elégedetlenkedő szavakkal festették le a „gazdálkodó környezetet”.

A jellemzésből kiderül például, hogy aggódnak a GDP miatt (felhozzák, hogy tavaly csak 2 százalékkal bővült), aztán a növekedés visszaesése kapcsán megállapítják, hogy az az uniós források mérséklődésének tudható be, és külön megemlítik az építőipar tavalyi mélyrepülését, illetve az ipart úgy jellemzik, hogy gyengélkedés jeleit mutatja. Ami pont az ellentéte annak, amit a kormány sulykolni próbál nap mint nap.

Mint ismert, az Opimus Nyrt. leányvállalata az Opimus Press, amely felvásárolta a Népszabadságot birtokoló és beszántó Mediaworksöt is.

A nagy bejelentés

Ahogyan beszámoltunk róla, március elején a Mészáros Lőrinchez köthető két tőzsdei cég, az Opimus és a Konzum is felfüggesztette kereskedését egy rejtélyes, nagy bejelentés miatt. A Konzum Nyrt. közleményéből, valamit a BÉT honlapjáról ki is derült a nagy hír: Mészáros Lőrinc, valamint a Konzum Management Kft. megvette azt a két Opimus-részvénycsomagot, amit két offshore cég adott el február végén. Mészáros 53,4 millió, a Konzum-cég 44,2 millió darab Opimus-részvényt vett, a két részvénycsomag ára nagyjából 3,6 milliárd forint lehetett.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.