Drawing cloud symbol
Üzleti tippek

Így nyerhetnek a felhősítéssel a cégek

24.hu
24.hu

2017. 03. 29. 20:23

A felhőszerverek mellett és ellen is szólnak megfontolandó érvek. Ha például egy hazai kis- vagy közepes vállalat nagy százalékban alkalmaz otthonról dolgozó munkatársakat, vagy jelentősek a belső informatikai költségei, akkor a felhőszerverek képesek pénzt megtakarítani a cég számára.

A felhőalapú megoldás különösen hasznos azoknak a vállalkozásoknak, amelyek nem engedhetik meg maguknak a saját IT-munkatársakat, vagy azt a tőkét, amit a magas IT-fizetések lekötnek, másra használnák. A felhő (cloud) szerverek további előnye, hogy könnyen skálázhatók, vagyis a kapacitásokat a változó igényeknek megfelelően, szinte azonnal lehet módosítani – olvasható a hvg.hu-n megjelent, az Invitech Solutions szakmai támogatásával készült összeállításban. A cikksorozat első részét itt olvashatja el.

A cloud szerver használatánál viszont fontos kiemelni, hogy megbízható internetkapcsolatra van szükség. Ha ugyanis az internethozzáférés megszűnik, akkor a felhasználók nem tudnak csatlakozni a szerverhez, és nem érhetik el az erőforrásaikat, adataikat. Ez pedig akár a cég működésének leállását eredményezheti.

Habár a felhőszerverek ma már rendkívül biztonságosak, ennek ellenére sokszor még nem szívesen használják ezeket különösen érzékeny információk (például az ügyfelek személyes, egészségügyi vagy pénzügyi adatainak) tárolására.

A cloud szerver havi hosztolási díja ugyan költségtöbbletet jelent, de ez egyrészt tervezhető, másrészt az aktuális igényhez igazítható. Ráadásul felhő alapon rugalmasabb szolgáltatás is igénybe vehető a szerverek hosztolásánál – összegezte az infokommunikációs szolgáltató.

A felhőszerver előnyei

Nincs szükség helyszíni hardverre vagy a beruházásokra. Jól alkalmazható a gyorsan növekvő vállalatoknál, amelyek túl gyorsan kinőnék a helyben telepített infrastruktúrát.

Könnyen skálázható, igény szerint bővíthető. A megoldásokat gyakran keresleti alapon használják, így a cégek csak olyan szolgáltatási opciók után fizetnek, amelyeket saját maguk jelöltek meg.

A munkatársak bárhonnan, bármikor és bármilyen számítógépről, tabletről vagy okostelefonról kapcsolódhatnak a rendszerhez, és a vállalatok ezáltal is bevezethetik a BYOD („hozd a saját eszközöd”) politikát.

Az adatok megőrzéséről (általában 15 percenként ismételt) felhőbe történő biztonsági mentéssel gondoskodnak, így minimalizálva katasztrófahelyzetben az adatvesztést.

Ezekre is figyelni kell

  • Felhőszerverrel a felhasználói élményt az internetkapcsolat sebessége nagyban meghatározza.
  • Mások is közvetlenül hozzáférhetnek (igaz, az egyes felhasználók számára teljesen elkülönülten) ugyanazokhoz a felhőszolgáltatásokhoz, amelyek a cég adatait használják.
  • Ha az internetelérés (akár a szolgáltató, akár felhasználó felől) megszakad, az adatokhoz nem lehet hozzáférni.
  • Mivel mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, ezért vegyes modelleket is gyakran alkalmaznak a cégek. Ezekben például az érzékeny adatokat a felügyelet megtartása érdekében többnyire helyszíni szervereken tárolják, de a többi funkcióra felhőket vesznek igénybe.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

The rescued private owned submarine UC3 Nautilus that sank on Friday 11. August, are dragged into Copenhagen Harbor 12. August 2017 by the Salvage ship Vina. The Swedish journalist Kim Wall which was on board the submarine is still missing. Owner and Captain Peter Madsen was rescued and charged with negligent manslaughter. (Foto: Jens Noergaard Larsen/Scanpix 2017)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.