Üzleti tippek

Így nyerhetnek a felhősítéssel a cégek

A felhőszerverek mellett és ellen is szólnak megfontolandó érvek. Ha például egy hazai kis- vagy közepes vállalat nagy százalékban alkalmaz otthonról dolgozó munkatársakat, vagy jelentősek a belső informatikai költségei, akkor a felhőszerverek képesek pénzt megtakarítani a cég számára.

A felhőalapú megoldás különösen hasznos azoknak a vállalkozásoknak, amelyek nem engedhetik meg maguknak a saját IT-munkatársakat, vagy azt a tőkét, amit a magas IT-fizetések lekötnek, másra használnák. A felhő (cloud) szerverek további előnye, hogy könnyen skálázhatók, vagyis a kapacitásokat a változó igényeknek megfelelően, szinte azonnal lehet módosítani – olvasható a hvg.hu-n megjelent, az Invitech Solutions szakmai támogatásával készült összeállításban. A cikksorozat első részét itt olvashatja el.

A cloud szerver használatánál viszont fontos kiemelni, hogy megbízható internetkapcsolatra van szükség. Ha ugyanis az internethozzáférés megszűnik, akkor a felhasználók nem tudnak csatlakozni a szerverhez, és nem érhetik el az erőforrásaikat, adataikat. Ez pedig akár a cég működésének leállását eredményezheti.

Habár a felhőszerverek ma már rendkívül biztonságosak, ennek ellenére sokszor még nem szívesen használják ezeket különösen érzékeny információk (például az ügyfelek személyes, egészségügyi vagy pénzügyi adatainak) tárolására.

A cloud szerver havi hosztolási díja ugyan költségtöbbletet jelent, de ez egyrészt tervezhető, másrészt az aktuális igényhez igazítható. Ráadásul felhő alapon rugalmasabb szolgáltatás is igénybe vehető a szerverek hosztolásánál – összegezte az infokommunikációs szolgáltató.

A felhőszerver előnyei

Nincs szükség helyszíni hardverre vagy a beruházásokra. Jól alkalmazható a gyorsan növekvő vállalatoknál, amelyek túl gyorsan kinőnék a helyben telepített infrastruktúrát.

Könnyen skálázható, igény szerint bővíthető. A megoldásokat gyakran keresleti alapon használják, így a cégek csak olyan szolgáltatási opciók után fizetnek, amelyeket saját maguk jelöltek meg.

A munkatársak bárhonnan, bármikor és bármilyen számítógépről, tabletről vagy okostelefonról kapcsolódhatnak a rendszerhez, és a vállalatok ezáltal is bevezethetik a BYOD („hozd a saját eszközöd”) politikát.

Az adatok megőrzéséről (általában 15 percenként ismételt) felhőbe történő biztonsági mentéssel gondoskodnak, így minimalizálva katasztrófahelyzetben az adatvesztést.

Ezekre is figyelni kell

  • Felhőszerverrel a felhasználói élményt az internetkapcsolat sebessége nagyban meghatározza.
  • Mások is közvetlenül hozzáférhetnek (igaz, az egyes felhasználók számára teljesen elkülönülten) ugyanazokhoz a felhőszolgáltatásokhoz, amelyek a cég adatait használják.
  • Ha az internetelérés (akár a szolgáltató, akár felhasználó felől) megszakad, az adatokhoz nem lehet hozzáférni.
  • Mivel mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, ezért vegyes modelleket is gyakran alkalmaznak a cégek. Ezekben például az érzékeny adatokat a felügyelet megtartása érdekében többnyire helyszíni szervereken tárolják, de a többi funkcióra felhőket vesznek igénybe.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik