Üzleti tippek

Bemutatták az építő szakmák életpálya modelljét

24.hu
24.hu

2017. 03. 23. 10:29

Nemzetközi szinten is egyedülálló életpálya modellt dolgozott ki a Mapei Kft. – jelentette be szerdán tartott sajtótájékoztatóján a vállalat. A program célja vonzóbbá tenni az építő szakmákat, amire égető szükség van: még maguk a szakemberek sem nagyon szeretnék, ha gyermekük a nyomdokaikba lépne.

A Mapei Kft. 2017 februárjában több mint 1500 magánembert kérdezett egy online felmérés keretében, hogy szívesen adnák-e építőipari szakembernek a gyermeküket? 51% felelt kategorikus nemmel. Legtöbben azért, mert alulfizetettnek, piszkos és nehéz fizikai munkának látják.

Nem sokkal jobb a helyzet a kőműves és burkoló szakember esetében sem. A megkérdezett szakemberek 40%-a nem szeretné, ha gyermekük építő szakemberként dolgozna. Úgy érzik hiányzik a szakma megbecsülése mind anyagi, mind pedig erkölcsi szempontból. A valóságban azonban sokkal kevesebb fiatal választja az építőipart, és a számuk egyre csökken. Ezen a helyzeten szeretne változtatni az életpálya modell.

Út a kezdetektől a szakmai csúcsig

„Az az álmunk, hogy megváltozzon az építőipari szakemberekről élő kép. Azt szeretnénk, hogy egyre több legyen a szakmáját szenvedélyesen szerető, mesteri szinten művelő, modern szemléletű szakember, aki igényes a munkájával, környezetével és önmagával szemben is, és ezzel kivívja a társadalom megbecsülését” – mondta Markovich Béla a Mapei Kft ügyvezetője.

A program első lépéseként nagyszabású kommunikációs kampány indul általános és középiskolások számára az építési szakmák népszerűsítésére. Ennek keretében a Magyar Építőipari Szakember Közösség legjobb szakemberei az iskolákban mutatják be a szakma szépségeit és perspektíváit.

Emellett arra ösztönzik a Szakember Közösség tagjait, hogy minél többen kapcsolódjanak be a gyakorlati szakmai képzésbe és minél több diáknak adják át a tudásukat. Ez egyben elhelyezkedési lehetőséget is biztosít a fiataloknak.

Az életpálya modell részeként a Mapei útjára indítja az Ideális Szakember Képzést, melynek célja egy kimagasló szintű szakmai továbbképzési rendszer megteremtése. A képzésen nem csak szakmai, hanem vállalkozási ismereteket és szakmai kultúrát is átadnának.

„A képzést elvégző szakember képes lesz családi ház szinten szinte minden építési problémára professzionális megoldást adni, és mindehhez jogosult lesz a Mapei szakember védjegy használatára” – tájékoztatott Markovich Béla.

Az életpálya modell harmadik eleme a Szakember Közösség és a Mapei szakemberajánló rendszere. Előbbi szakmai fejlődés lehetőségét, gazdasági és szakmai előnyöket kínál, míg az utóbbi összekapcsolja a szakembereket és a megrendelőket.

Végül a szakmai pályafutás csúcsaként a szakemberek – kellő gyakorlattal és referenciával a hátuk mögött – nevezhetnek az évente kiosztásra kerülő Mesterek Mestere díjra, mely kimagasló erkölcsi elismerést jelent.

Optimista tervek

„Nagyon optimistán vágtunk a 2017-es évbe. Úgy gondoljuk, hogy idén végre elmozdul az ágazat a mélypontról. Az előjelek nagyon biztatóak: jelentős a generálkivitelezők szerződésállománya; sok komoly értékű projekt van a tervezés fázisában; várható az Uniós finanszírozású projektek elindulása; valamint az 5 %-os ÁFA, a CSOK és a kedvező hitelkamatok tovább ösztönzik a lakás és családi ház építéseket” – számolt be a várakozásokról Markovich Béla.

A vállalat optimizmusát mutatja, hogy éves szinten 10 százalékos növekedést tervez 2017-ben Magyarországon. Stratégiájának alappillérei az innováció, a tudásmegosztás és az intenzív marketing, mely folyamatosan vizsgálja az építtetők változó igényeit.

Tavasszal indul a múlt évre tervezett sóskúti gyár bővítése. A 2,4 milliárd forintos beruházás keretében a vállalat raktára mintegy duplájára bővül, valamint egy új gyártósor is kialakításra kerül. A kivitelezést a Market Építő Zrt. végzi.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.