Üzleti tippek

3 ok arra, hogy miért ne dőljön be a Pokémon Gónak

24.hu
24.hu

2016. 08. 30. 14:53

A világmegváltó ötlet kiaknázása nem helyettesíti az alapos marketingstratégiát.
Korábban a témában:

Eddig több mint 15 millióan töltötték le telefonjukra és a felhasználók átlagosan 33 percet játszanak vele egy nap – ez kétszer annyi idő, mint amit a Facebookon töltenek. Az app csak az Egyesült Államokban naponta 1,6 millió dollárt hoz az alkalmazáson belüli vásárlásokkal. Minden jel arra mutat, hogy a Pokémon Go meghódítja a világot. Ésszerű döntés lenne egyből lecsapni a játék nyújtotta üzleti lehetőségekre, igaz? Diana Mitchell, az Entrepreneur.com szerzője szerint nem.

Legalábbis egyelőre nem. A szakértő úgy vélekedik, hogy a játék jelenlegi formája csak ártana az üzletnek. A közösségi média és marketing pár havonta rukkol elő újabb és újabb „világmegváltónak” kikiáltott jelenségekkel, amelyek közül noha egy pár tényleg felér az ígérettel, a legtöbbjük szétesik, eladásra kerül vagy szimplán feledésbe merül.

Detektív Pikachu az idén megjelent videojátékban. Fotó: Pokémon Company

A csillogó-villogó marketingújításokra hamar ráugranak azok a vállalkozások, amelyek ki akarnak tűnni a középmezőnyből. Ez működhet is, amennyiben ennek megvalósítására stabil marketingstratégia és egy elkötelezett csapat áll rendelkezésre, azonban a legtöbb esetben egy túl kézenfekvő megoldás hosszú távon megbosszulhatja magát.

A szenzáció értéke nem ér fel egy alapos stratégiával

Tekintet nélkül arra, hogy mekkora a vállalkozás, a marketingstratégia megléte alapvető feltétele a rövid és hosszú távú sikernek. Egy valamire való ügyfélkapcsolat kiépítéséhez meg kell határozni, hogy ki is a potenciális ügyfél, és meg kell tervezni, hogy hogyan lehet őt elérni. Ez kifejezetten aktuális manapság, amikor is egyre nehezebb kitűnni a közegből. Ezen felül a marketingstratégia elővetíti az üzleti sikerhez vezető utat, és segít képet kapni olyan alapvető elemekről, mind az értékesítési siker, az ügyfélmegtartás vagy a termékfejlesztés.

Az viszont, ha az éppen aktuális trend meglovaglásával próbáljuk megspórolni a stratégia kidolgozásához szükséges időt és munkát, nem sok jóhoz vezet. Bár egy olyan alkalmazás, mint a Pokémon Go képes arra, hogy pillanatnyi hírnevet szerezzen az üzletnek, viszont arra kicsi az esély, hogy helyettesítse a hosszú távú, tartalommarketingbe való befektetést.

A hangsúly nem a döntő fontosságú feladatokra kerül

Amíg azzal foglalkozunk, hogy mi épp a legmenőbb alkalmazás, a megbízható marketing alapjai háttérbe szorulhatnak. Nem kell sok idő ahhoz, hogy a Pokémon Gót is megcsapja a tegnap szele, és akkor a tartalommarketinget előnyben részesítő cégek a többi közt a keresőoptimalizálásból (SEO), bizalomból és az értékes tartalomból eredő előnyök segítségével könnyedén előzhetnek. Gary Vaynerchuk közösségi média szakértő szerint főként a kisvállalkozások hoznak okos döntést azzal, ha nem hagyják elterelni a figyelmet a fontos dolgokról.

A Pokémon Go az ügyfelek figyelmét is eltereli

Még túl fiatal a játék ahhoz, hogy meggyőző adatokat kapjunk az applikációról és az üzleti növekedés közti potenciális összefüggésről, de ha megnézzük az app egy alapvető jellemzőjét, akkor láthatjuk, hogy miféle hatásai lehetnek a vállalkozásokra.

A felhasználók ahhoz, hogy elkapjanak egy pokémont, A-ból B-be mozognak, szóval így ideiglenesen növelhető az adott üzlethelyiség forgalma. Arra viszont nincs garancia, hogy az így betévedő ügyfelek ott is maradjanak, sőt inkább esélyes, hogy az odavezető játék annyira lefoglalja őket, hogy dolguk végeztével mennek is tovább.

A fent említettekkel megegyeznek a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Networking International tapasztalatai is. „Jobban teszik a cégek, ha a tiszavirág-életű app-csodák kiaknázása helyett arra koncentrálnak, hogy a vállalkozásuk egy erős marketingstratégiával megtámogatva biztos lábakon álljon” – mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.

Szerinte emellett a networkingen alapuló üzleti modell és a bizalmi kapcsolatok kialakítása hosszú távon sokkal kifizetődőbb, mint a rendelkezésre álló források egy átmeneti hisztériába való fektetése. Ahogyan arról a szervezetük legsikeresebb tagjai is tanúskodhatnak, az igazi sikerhez nem kiskapukon és könnyített megoldásokon, hanem kemény munkán és valódi értékteremtésen keresztül vezet az út.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.