Television, TV watching (football match) with feet on table and huge amounts of snacks - stock photo
Üzleti tippek

Felpörgeti a foci-EB a tévévásárlásokat is

24.hu
24.hu

2016. 06. 14. 09:48

A labdarúgó Európa-bajnokság tovább élénkítheti a már egyébként is növekvő magyarországi áruhitelpiacot, hiszen nőhet a kereslet a televíziók iránt – vélik a Magyar Cetelem Bank szakértői.
Korábban a témában:

A társaság felmérése szerint az internet előretörése mellett is stabil a televíziózás népszerűsége, amely az EB alatt várhatóan kiugrást mutat majd, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján a sportesemények alkalmával sokan lecserélik televíziójukat.

A piac már most is érezhető élénkülést mutat: a jegybank statisztikái szerint tavaly közel ötödével nőtt a kihelyezett áruvásárlási hitelek mennyisége, az első negyedévben pedig több mint másfélszer annyi áruvásárlási kölcsönt vett fel a lakosság, mint egy évvel korábban.

Arra persze már csak leginkább az 50 év feletti generáció emlékszik, hogy milyen volt világversenyen a magyar labdarúgó-válogatottnak szurkolni, hiszen legutóbb az 1986-os mexikói világbajnokságra jutott ki a magyar csapat. A Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményei szerint a magyar ezüstkorúak átlagosan heti 8 és fél órát töltenek a televízió előtt. Ráadásul a nagy világversenyek – foci-EB, világbajnokság, olimpia – idején többszörösére nő a tévézésre fordított idő, függetlenül az egyes korosztályoktól.

A tévé előtt töltött idővel párhuzamosan a készülékek iránti kereslet is ugrásszerűen nő a világversenyek idején. A Magyar Cetelem Bank adatai szerint például 2012-ben, a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó Európa-bajnokságot megelőzően kiugró volt a műszaki áruházak forgalma. Abban az időszakban 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trend figyelhető meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a pénzintézet, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

Az áruhitelpiac szempontjából szintén biztató, hogy a televíziók iránti kereslet ismét növekedni kezdett idehaza, holott az elmúlt 2-3 évben inkább visszaesés jellemezte a piacot.

A kereskedők tapasztalatai szerint most nincs olyan új technológia a piacon, amely tömeges keresletet generálna, inkább a minőségi csere a fő motiváció a vásárlásoknál. Jól látható trend a készülékek méretének növekedése: az eddig népszerű, 32”-os képátlójú TV-k bekerülnek a hálószobákba, a nappalikban pedig a 42” feletti készülékeké kezd lenni a főszerep; ezen belül is a 49” és 55” közötti kategóriában várható a legnagyobb növekedés.

A 3D-technológia viszont eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, leginkább a SMART típusok, illetve – a felsőbb kategóriában – a hajlított képernyős TV-k számítanak népszerűnek.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Visitors walk past a 5G logo during the Mobile World Congress on the third day of the MWC in Barcelona, on March 1, 2017. 
Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. / AFP PHOTO / Josep Lago
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.