Üzleti tippek

A fuvarozók tiltakoznak a 40 százalékos költségnövekedés miatt

24.hu
24.hu

2016. 06. 14. 12:52

Korábban a témában:

Az EU piacainak szétdarabolása és a szabad munkaerő-áramlás korlátozása ellen tart tüntetést Brüsszelben, az Európai Bizottság székházánál számos európai uniós fuvarozócég részvétele mellett a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

Bobál Dávid, az egyesület információs referense újságíróknak elmondta: a nemzetközi demonstráció célja, hogy a fuvarozói érdekképviseletek felhívják a figyelmet az Európai Unió több tagországában megjelenő protekcionista intézkedések veszélyeire.

Nem tetszenek a többieknek a németek és franciák új szabályai

Arról tájékoztatott, hogy a brüsszeli demonstrációt megelőzően 11 uniós tagállam fuvarozói – köztük az MKFE – közös tiltakozó levelet juttattak el Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottsági elnöke, valamint Francois Hollande francia államfő részére. A levélben szót emeltek a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen, azt hangsúlyozva, hogy az intézkedéscsomagok erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását.

Elmondta: Németország 2015. január 1-jétől minden Németországban, továbbá oda vagy onnan árut szállító vagy pusztán az országon áthaladó fuvarozó esetében megköveteli, hogy a német földön végzett munka után a nem német munkáltatók is a német minimálbért, óránként bruttó 8,5 eurót fizessenek.

A francia szabályozás óránként bruttó 9,67 eurót irányoz elő az ország területén fuvart teljesítők számára, kötelező franciaországi képviselet fenntartását írná elő, valamint még súlyosabb adminisztratív terheket ró a vállalatokra- húzta alá.

40 százalékos költségnövekedést okoz – ezt nem hagyják

Autóra levetítve nagyjából 40 százalékos költségnövekedéssel lehet számolni, amely ellehetetleníti a fuvarozókat – emelte ki az információs referens.

Hozzátette: az MKFE a többi fuvarozóval közösen több mint egy éve folytatja lobbitevékenységét Brüsszelben annak érdekében, hogy megakadályozza a külföldi fuvarozókat hátrányosan érintő német és francia szabályok bevezetését. Németországgal szemben sikerült tavaly megindíttatni a kötelezettségszegési eljárást, az MKFE most ugyanezt szeretné elérni Franciaországgal szemben is – tette hozzá.

A fuvarozók felszólították az Európai Bizottság elnökét és Violeta Bulc közlekedésügyi biztost, hogy haladéktalanul tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy a Németországgal szemben kezdeményezett eljárás minél előbb eljusson az Európai Bíróság elé, és vizsgálják meg a július 1-én életbe lépő francia szabályozás jogszerűségét is – tájékoztatott Bobál Dávid.

Aggályos lenne kiküldetésnek tekinteni

Megemlítette, hogy a tiltakozók tisztázni szeretnék az úgynevezett posting szabályozást is, amely más országba telepített munkavállalók bérét határozza meg. Mivel a nemzetközi fuvarozás lényegéből fakadóan külföldi, de állandó mozgásban lévő és országokat folyamatosan átívelő munkavégzést jelent, “ezt kiküldetésnek tekinteni aggályos kategorizálást jelentene” – hangsúlyozta.

11-en a németek ellen

A közlekedési miniszterek múlt heti tanácsülésén 11 uniós tagállam, köztük Magyarország panasszal fordult az Európai Bizottsághoz a német minimálbér-szabályozás miatt.
Véleményük szerint fuvarozókat érintő német minimálbér-szabályok alkalmazása protekcionista, belső piaccal ellentétes és végső soron azt célozza, hogy a kelet-európai fuvarosokat kiszorítsa a piacról. Emellett a szabályozás hatalmas adminisztratív terhet és elfogadhatatlanul magas költségeket jelent a szállítási vállalatok számára.

Németország ellen tavaly indult kötelezettségszegési eljárás a fuvarozókat érintő minimálbérszabályok alkalmazása miatt.
Az uniós bizottság az eljárás megindításakor megfogalmazott véleménye szerint a szabályozás aránytalan mértékben torzítja a szolgáltatáshoz és az áruk szabad mozgásához fűződő jogot az az előírás, hogy a német hatóságok minden Németországot érintő fuvar esetében a német minimálbérszabályok dokumentált teljesítését követelik meg az út németországi szakaszán.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US President Donald Trump (C), Secretary of Defense James Mattis (L) and US Navy Captain Richard McCormack (R) attend an operations briefing at the pre-commissioned USS Gerald R. Ford aircraft carrier in Newport News, Virginia, March 2, 2017. / AFP PHOTO / SAUL LOEB
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.