Üzleti tippek

Az Uber szerint csúsztatva fényeztette magát a Főtaxi

„Ahogy a taxiórákat, úgy a közvélemény-kutatásokat sem szabad manipulálni” – ez az Uber reakciója tömören a Főtaxi által rendelt kutatására.

Sajtóbeszámolók szerint a Főtaxi pénteken hozta nyilvánosságra a Trend International piackutató cég közreműködésével végzett közvélemény-kutatását. A felmérés néhány adata erősen megkérdőjelezhető az Uber szerint, hiszen a kérdésekbe rejtve olyan állításokat tartalmaz, amelyek nem felelnek meg a valóságnak, és ezen valótlan állításokról kérdezték a fővárosiak véleményét. Ezek azok a valótlan állítások, amelyeket régóta terjesztenek a taxisvállalatok, hogy megtévesszék a közvéleményt és a döntéshozókat – írta a közösségi taxizást jegyző cég közleményében.

Kiemelték, hogy az egyik ilyen félrevezetés az utasbiztosításokra vonatkozik, és ez a Főtaxi kutatásában és a sajtónak elküldött közleményében is nagy hangsúllyal szerepel. A valóság ezzel szemben az, hogy az Uber alkalmazáson keresztül Budapesten rendelt minden egyes utazás biztosítva van 5 millió dollár, vagyis több, mint 1,4 milliárd (!) forint értékhatárig, továbbá az Uber autós partnerek is rendelkeznek saját felelősség biztosítással – írja az Uber. Ehhez képest a Főtaxi kutatása éppen ennek ellenkezőjét állította és erről – vagyis egy hamis állításról – kérdezte a fővárosiak véleményét – tették hozzá.

Az sem felel meg a valóságnak továbbá szerintük, hogy az Ubernek nincs Magyarországon saját vállalata és hogy idehaza nem fizet adót. Ehhez képest a Főtaxi kutatása ezt tényként kezeli és így teszi fel a kérdését. Holott az Uber magyarországi vállalata az Uber Hungary Kft., amely a hatályos magyar jogszabályok szerint működik, adót és járulékot fizet az államkasszába.

Az Uber és a megosztáson alapuló gazdaság szereplőinek sikerét és népszerűségét az alapozta meg, hogy a fogyasztók bíznak bennük: olyan minőségbiztosítási rendszerük van, amely gyorsan és hatékonyan szűri ki a nem megfelelő szolgáltatást nyújtókat, vagy azokat, akik nem a valóságnak megfelelően tájékoztatják a felhasználókat. Ez a fajta transzparencia az Uber és a hozzá hasonló utazásmegosztó platformok alapeleme, és ezért is tudott az Uber a készpénzmentes, megbízható szolgáltatásával gyorsan népszerűvé válni Magyarországon egy olyan iparágban, amely régóta küzd a transzparencia kihívásaival.

Az Uber szerint a versenyt a fogyasztók kegyeiért kell vívni, árban, megbízhatóságban, a szolgáltatások minőségében. A tisztességes versenynek nem lehet része a versenytársakkal kapcsolatos félretájékoztatás – jelentette ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik