Üzleti tippek

Az Uber szerint csúsztatva fényeztette magát a Főtaxi

24.hu
24.hu

2016. 06. 06. 13:00

Korábban a témában:

„Ahogy a taxiórákat, úgy a közvélemény-kutatásokat sem szabad manipulálni” – ez az Uber reakciója tömören a Főtaxi által rendelt kutatására.

Sajtóbeszámolók szerint a Főtaxi pénteken hozta nyilvánosságra a Trend International piackutató cég közreműködésével végzett közvélemény-kutatását. A felmérés néhány adata erősen megkérdőjelezhető az Uber szerint, hiszen a kérdésekbe rejtve olyan állításokat tartalmaz, amelyek nem felelnek meg a valóságnak, és ezen valótlan állításokról kérdezték a fővárosiak véleményét. Ezek azok a valótlan állítások, amelyeket régóta terjesztenek a taxisvállalatok, hogy megtévesszék a közvéleményt és a döntéshozókat – írta a közösségi taxizást jegyző cég közleményében.

Kiemelték, hogy az egyik ilyen félrevezetés az utasbiztosításokra vonatkozik, és ez a Főtaxi kutatásában és a sajtónak elküldött közleményében is nagy hangsúllyal szerepel. A valóság ezzel szemben az, hogy az Uber alkalmazáson keresztül Budapesten rendelt minden egyes utazás biztosítva van 5 millió dollár, vagyis több, mint 1,4 milliárd (!) forint értékhatárig, továbbá az Uber autós partnerek is rendelkeznek saját felelősség biztosítással – írja az Uber. Ehhez képest a Főtaxi kutatása éppen ennek ellenkezőjét állította és erről – vagyis egy hamis állításról – kérdezte a fővárosiak véleményét – tették hozzá.

Az sem felel meg a valóságnak továbbá szerintük, hogy az Ubernek nincs Magyarországon saját vállalata és hogy idehaza nem fizet adót. Ehhez képest a Főtaxi kutatása ezt tényként kezeli és így teszi fel a kérdését. Holott az Uber magyarországi vállalata az Uber Hungary Kft., amely a hatályos magyar jogszabályok szerint működik, adót és járulékot fizet az államkasszába.

Az Uber és a megosztáson alapuló gazdaság szereplőinek sikerét és népszerűségét az alapozta meg, hogy a fogyasztók bíznak bennük: olyan minőségbiztosítási rendszerük van, amely gyorsan és hatékonyan szűri ki a nem megfelelő szolgáltatást nyújtókat, vagy azokat, akik nem a valóságnak megfelelően tájékoztatják a felhasználókat. Ez a fajta transzparencia az Uber és a hozzá hasonló utazásmegosztó platformok alapeleme, és ezért is tudott az Uber a készpénzmentes, megbízható szolgáltatásával gyorsan népszerűvé válni Magyarországon egy olyan iparágban, amely régóta küzd a transzparencia kihívásaival.

Az Uber szerint a versenyt a fogyasztók kegyeiért kell vívni, árban, megbízhatóságban, a szolgáltatások minőségében. A tisztességes versenynek nem lehet része a versenytársakkal kapcsolatos félretájékoztatás – jelentette ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.