Üzleti tippek

Az Y-generációt is a fizetés érdekli

GazdaságTV
GazdaságTV

2016. 05. 25. 10:57

Egy kutatás bemutatta, hogy az 1980 és 1995 között született fiatalok, akik most kezdik igazán uralni a munkaerőpiacot, hogyan viszonyulnak a pályaválasztáshoz, a karrierépítéshez, egyáltalán itthon képzelik-e el a jövőjüket és valójában milyen fizetési igényeik vannak.

A Frissdiplomás Kft. idén tavasszal elkészítette ezt a hiánypótló kutatást, és részletesen elemezte a Y-generáció munkához való viszonyát. Az eredmények megszülettek, íme a kutatás főbb megállapításai:

  • A leginkább a szakmai fejlődés foglalkoztatja ezeket a fiatalokat.
  • Leginkább attól tartanak, hogy nem fognak elég jól keresni.
  • Legkevésbé tartanak attól, hogy nem tudják a diplomájukat megszerezni, vagy, hogy nem tudnak majd elhelyezkedni.
  • Egy meghirdetett pozíció leginkább attól válik vonzóvá, ha a juttatások versenyképesek.
  • Az vonzza legkevésbé őket, hogy magyar cég legyen az a bizonyos munkaadó.
  • A munkaadó kiválasztásakor első prioritás az anyagi juttatás.
  • Legkevésbé az alapján választják a munkaadót, hogy mennyire cseng jól a cég neve.

Érdekesség, hogy az a sztereotípia, mely szerint a vezetői tapasztalatszerzés, a külföldi tapasztalatszerzés és a rugalmas munkavégzés a fontos az Y-generáció számára, nem bizonyosodott be, hiszen minden kérdésnél az igazolódott be, hogy az anyagi juttatások és az előrelépési lehetőségek a legfontosabb számukra.

A cég kiemelte, hogy a válaszadók mindössze 8 százaléka jelölte meg, hogy a jövőjével kapcsolatban a fizetésen kívüli juttatások kérdésköre foglalkoztatja, így nem számolnak komolyan vele. Mint megtudtuk, a mai fiatalok irreális jövedelemigényeket fogalmaznak meg, a bértárgyalási szituációban nem is számolják bele a béren kívüli cafeteria elemeket a fizetési csomagukba.

Így szocializálódtak a magyar fiatalok, hogy azt nézik, mennyi pénz érkezik a bankszámlájukra a hónap végén

– fejtette ki Hajdú Csongor, a a Frissdiplomás Kft. ügyvezetője.

A Frissdiplomás Kft. a saját weboldalát, a közösségi média felületeket (pl. Facebook) és az egyetemi kapcsolataikat felhasználva, nyereményjáték segítségével végezte el az Y-generáció felmérését. Az adatfelvétel online felületen történt, összesen körülbelül 2800 releváns válasz érkezett. A várakozásoknak és a célcsoportnak megfelelően többnyire fővárosi válaszokat kaptak (49 százalék), illetve további kiemelkedő számú válasz érkezett megyeszékhelyekről (11 százalék) és egyéb városokból (28 százalék). A legtöbb válaszadó az 1990-es években született, végzettség/érdeklődés szerint leginkább a gazdasági, mérnöki, műszaki és informatikai területen tevékeny fiatalok közül került ki.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.