Üzleti tippek

Az üzlet még mindig a férfiak világa, de a változás már kézzel fogható

Az UPS logisztikai világcég leányvállalata Női Vezetői Fórumot tartott Budapesten.

Különböző iparágak női vezetői vitatták meg a vállalati vezetőkről alkotott képüket a mai gazdasági, üzleti életben. A témák közt szerepelt, hogy mit tehetnek hozzá a női vezetők a cég működéséhez, milyen nehézségekkel kell szembenézniük, és hogy változhatnak ezek a jövőben.

Az Európai Bizottság adatai szerint ugyan a vezetői pozíciók mintegy 85 százalékát még mindig férfiak töltik be, de az egyetemekről és főiskolákról kikerülő szakemberek 60 százaléka már nő.

Jim Kearney, a UPS magyarországi országigazgatója nyitóbeszédében elmondta, hogy a nőknek még mindig több nehézséggel kell szembenéznie az üzleti életben, mint férfitársaiknak. Ugyanakkor a vállalatukhoz hasonló cégek segítenek a dolgozóik fejlődésében, és a női munkatársaknak is egyelő pályát biztosítanak a vezetői karrierútjukon.

A kerekasztal minden résztvevője egyetértett abban, hogy a nők és a férfiak egyformán jó vezetők lehetnek, sőt a vezetői diverzitás révén a cégek elősegíthetik a folyamatos megújulást a különböző típusú gondolkodásmódok, ötletek és képességek révén.

A szakemberek abban is egyetértettek Farah Willey-vel, a Ritz-Carlton Budapest értékesítési és marketingigazgatójával, hogy „ugyan az üzlet még mindig a férfiak világának számít, de a változás már kézzel fogható, és egyre inkább a jó irányba mozdulunk el”.

Lippai-Nagy Írisz, az Amerikai Kereskedelmi Kamara ügyvezető igazgatója szerint a legfontosabb kérdés az oktatás, és nem is feltétlenül a formális képzések, hanem a közös tapasztalatok, a jó példák azok, amik segíthetnek leküzdeni az előítéleteket.

Az sem volt kérdéses, hogy a család és a munka összeegyeztetése nem egyszerű feladat, de ahogy az egyik résztvevő fogalmazott, fontos megtalálni az egyensúlyt, hiszen a család a legerősebb hátország egy vezető számára.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik