Üzleti tippek

Tartozásaik miatt aggódnak a magyarok

A Nielsen felmérése szerint valamelyest derűlátóbbak lettek a hazai fogyasztók, de még így is pesszimistábbak az európai átlagnál.

A piackutató cég online kutatása alapján a tavalyi utolsó negyedévben nyolc ponttal, 63 pontra emelkedett a hazai fogyasztói bizalmi index, értéke utoljára 2008-ban volt nagyobb. Az európai mutató 77 pontról 81-ra nőtt a tavalyi első negyedévhez képest. Az index 100 pont alatti értéke a fogyasztók pesszimizmusát jelzi. A legnagyobb gazdaságok közül csak Kína (107 pont) és az Egyesült Királyság (101 pont) tartozik az optimista zónába.

Ezektől félnek a magyarok

  • Adósság: 22 százalék
  • Munkahelyek biztonsága: 21 százalék
  • Egészség: 20 százalék
  • Bevándorlás: 18 százalék

A felmérés szerint saját országának gazdasága a válaszadók 55 százaléka szerint van válságban, Európában átlagosan 64, Magyarországon pedig 67 százalék osztotta ezt a véleményt.

A nemzetközi kutatás alapján soha nem látott magas arányt ért el Észak-Amerikában (27 százalék) és Európában (22 százalék) az olyan válaszadók aránya, akik a terrorizmust tartják első vagy második legnagyobb gondjuknak. Magyarországon 13 százalék tartozik ebbe a körbe, ez 7 százalékpontos emelkedést jelent a harmadik negyedévhez képest.

A bevándorlást az Egyesült Államok mellett az érintett közép-európai és skandináv országok válaszadói említették kiemelkedő mértékben első vagy második legnagyobb gondjukként.

A magyarok tavaly a negyedik negyedévben nagyobb arányban ítélték kedvezőnek a személyes pénzügyi helyzetüket és munkahelyi kilátásaikat, míg vásárlási kedvük stagnált.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik