Üzleti tippek

Távmunka: így segít a kisvállalatoknak a technológia

Az okostelefonok és tabletek elterjedése, illetve a mobilinternet térnyerése világszerte nagy lendületet adott a távolról történő munkavégzésnek.

A hazai kisvállalatoknál azonban egyelőre még ritkán adottak a távmunka technológiai feltételei. Sok esetben ennek az anyagi korlátok szabnak határt, noha a kisebb cégek vezetői többnyire tisztában vannak vele, hogy a feltételek megteremtése nagymértékben növelheti a versenyképességüket.

Az Invitel új Profi portfólió díjcsomagjának lényege, hogy minden érdeklődő kisvállalat megtalálhatja a számára leginkább megfelelő szolgáltatást, ami a többi között a távmunkában is segíthet a cégeknek.

Szabadon összeállítható portfólió

A Profi díjcsomag egyik előnye, hogy a vállalkozások a vezetékes telefon- és internetcsomagot fix megoldások helyett szabadon állíthatják össze. Így tetszőlegesen kombinálhatók az egyes szolgáltatáselemek.

Ez a lehetőség telekommunikációs oldalról hatékonyan támogathatja a kisebb cégek működését és segíthet a távolról történő munkavégzés biztosításában is. A távmunkához többnyire két összetevő szükséges: egy mobileszköz és egy bárhol használható internetkapcsolat. A Profi díjcsomag esetében mindkettőt megtalálják a hazai kisvállalatok.

Mindig online lehet

A díjcsomaghoz kiegészítésként elérhető mobilinternet-szolgáltatás számos szituációban segítheti az alkalmazottak munkáját. Egy sokat úton levő értékesítő munkatárs a mobil internetkapcsolaton keresztül például tárgyalás közben is naprakész információt szerezhet az aktuálisan elérhető árukészletről. Egy ügyvéd számára pedig egy-egy jogszabály legfrissebb változatának előkeresése jelenthet pótolhatatlan segítséget irodán kívül.

„A célunk, hogy a vezetékes telefon- és internet-szolgáltatáshoz kedvező havi díjakat és díjmentes kiegészítő szolgáltatásokat biztosítsunk a kisvállalatoknak. Ilyen csomagban foglalt többletszolgáltatás például a statikus webtárhely, a belföldi domainregisztráció vagy a postafiók-tárhely. A lakossági ügyfeleknél általában az a jellemző, hogy a ’kis net, kis tévé’ vagy a ’nagy net, nagy tévé’ konstrukciót választják a telefonszolgáltatás mellé. Az Invitelnél azt látjuk, hogy a kisvállalatoknak viszont más igényeik vannak, így meghagyjuk a választás lehetőségét nekik, így a Profi portfólióban ők dönthetik el, hogy mely szolgáltatáselemekre fizetnek elő, hogyan kombinálják azokat” – összegezte Csaba Péter, az Invitel kisvállalati termékmenedzsmentért felelős vezetője.

Mi az, amit leginkább keresnek a cégek?

A kisvállalalati szegmens rendkívül sokszínű, éppen ezért minden egyes cégnél eltérőek az igények. Egy kisebb pékségnél teljesen más a tevékenység és az ügyfélkör, mint például egy fogorvosi rendelőben vagy egy kézműves manufaktúrában, ezért más szempontokat tartanak fontosnak. A webáruházat működtető vagy telefonos értékesítéssel foglalkozó cégeknek szintén különböző info- és telekommunikációs igényeik vannak.

Csaba Péter elmondta: az eddigi tapasztalatok alapján a Profi Net szolgáltatás keretében a 30M–os csomag a legnépszerűbb, amely elég egy 4-5 fős kis cégnek, de természetesen cégprofil szerint magasabb sávszélesség is elérhető a kínálatban. A telefoncsomagokat illetően pedig a Profi 1000 a legkeresettebb, amely 1000 – belföldi nem emeltdíjas mobil és belföldi vezetékes irányban – lebeszélhető percet tartalmaz. Az Invitel Profi Maxot is sokan választják, mivel ez a díjcsomag korlátlan telefonálási lehetőséget biztosít szintén belföldi vezetékes és mobil hívásirányban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik