Üzleti tippek

Könnyen bukhatja a cafeteriát

Egyre kevesebben számíthatnak cafeteriára, ugyanis a kkv-k kétharmada nem számol béren kívüli juttatással a következő egy évben.

A legnépszerűbb juttatási forma továbbra is az étkezési hozzájárulás, amelyet a munkába járás költségtérítése és a SZÉP-kártya követ. Régiós szinten jelentős különbségek vannak. Dél-Dunántúlon a legkedvezőbb a helyzet, itt a cégek 48%-a fogja támogatni dolgozóit a béren kívüli juttatások valamelyikével, ezzel szemben Észak-Magyarországon csupán fele ennyi társaság gondolkozik így – derül ki a K&H kkv-felmérés legutóbbi adataiból.

A félévkor tapasztalt enyhe javulást követően folytatódik a gyakorlatilag négy éve tartó csökkenő trend, amellyel újabb mélypontot ért el a cafeteriát tervező cégek aránya. Jelenleg a vállalkozások mindössze 39%-a kalkulál az ilyen típusú juttatásokkal, ez az utóbbi tíz év legalacsonyabb aránya.

„A 2008-as csúcsidőszakhoz képest most fele annyi kkv tervez béren kívüli juttatásokat. A különböző elemek népszerűsége egyaránt csökkent az előző negyedévhez képest, egyedül az utazási hozzájárulásnál történt enyhe javulás” –mondta Kovács Viktor Zoltán, a kkv-marketing főosztály vezetője.

  • Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteria elem, annak ellenére, hogy 32%-ról 28%-ra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, akik a közeljövőben szeretnék alkalmazni.
  • Ezt követi a közlekedési költségek megtérítése (17%) és a SZÉP-kártya (10%).
  • A pénzbeli jutalmat nyújtó cégek aránya a felére esett vissza (5%).
  • A béren kívüli juttatás alkalmazásának gyakorisága minden ágazatban jelentősen lecsökkent.
  • Az ipari, építőipari és a mezőgazdasági cégek harmada tervezi cafeteriával támogatni dolgozóit a következő egy év során, míg a kereskedelmi (40%) és a szolgáltató (42%) szektorban ennél kedvezőbb a helyzet.
  • A mikrovállalkozások alkalmazottai számíthatnak a legkevésbé (35%) cafeteriára, a kis- és középvállalkozásoknál viszont ez az arány egyaránt 43%.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik