Üzleti tippek

Felpöröghet az online B2B-kereskedelem

Egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállítók kereséshez és a beszerzések lebonyolításához.

Magyarországon egyre gyorsabban bővül az online B2B kereskedelem, aminek köszönhetően éveken belül behozható az ország 4-5 éves lemaradása, a globális piac trendjeihez képest.

Ráadásul szakértői becslések szerint a globális B2B e-kereskedelem növekedési üteme a legfejlettebb országokban már a következő években lassulni fog. A Tablazat.hu online beszerzési portál az elmúlt három év ajánlatkérései alapján vizsgálta a hazai szokások változását.

Több mint 9000 aktív ipari beszerző 40 ezer ajánlatkérését elemezték, amiből az látszik, hogy 2013 és 2015 között csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, tehát egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt. Ezt az is erősíti, hogy a portálhoz 2015-ben több mint kétszer annyi visszajelzés érkezett sikeres beszerzésről, mint két évvel ezelőtt.

„Míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható, adataink szerint a növekedés ma már egyre gyorsabb. Azt látjuk, hogy a beszerzők egyre inkább megismerik az online beszerzés kényelmi, hatékonysági és költségbeli előnyeit, így a több éven vagy évtizeden keresztül megszokott offline módszereket egyre többen egészítik ki vagy helyettesítik online csatornákkal” – magyarázta Kócsi Norbert, a Tablazat.hu beszerzési szakértője.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik