Üzleti tippek

Több pénzt szeretne? Tippek a Facebook-hirdetésekhez

Nem mondjuk, hogy a helyi újságban vétek apróhirdetést feladni, de aki versenyben akar maradni, annak haladnia kell a korral. Ebben pedig egyre kevésbé kerülhetők ki a közösségi oldalak.

„Előadásokon, képzéseken gyakran kérdezik tőlem a vállalkozók, hogy mennyit kereshetnek a Facebookkal. Erre azt szoktam kérni tőlük, hogy mondják meg, az okostelefonjuk eddig mennyi pénzt hozott eddig nekik. Ahogy a telefonnál sem lehet pontosan kiszámítani, hogy mennyit kerestünk a használatával, úgy a közösségi oldal esetében is így van ez. De azt is hozzá kell tenni, hogy a Facebook-hirdetéseknél egészen pontos a ROI, vagyis a megtérülésszámítás” – összegezte Héjj Szilárd MarketingArc.

Mennyibe kerül?

Egy Facebook-oldal felfuttatására (a rajongószám növelésére) érdemes minimum havonta 30-120 ezer forintot szánni. A végső összeg több tényezőtől (a célcsoporttól, az iparágtól, a terméktől, szolgáltatástól is) függ, de az is befolyásolja, hogy ugyanabban a szektorban vagy adott célcsoportra mennyien hirdetnek.

Mielőtt vadul elkezdene hirdetni…

… gondolja át, hogy mi a célja a kampányával.

– A követők számát szeretné növelni?
– Potenciális vásárlókat keres, és e-mail címeket gyűjtene (például hírlevélhez)?
– Értékesítene? Ha igen, milyen konverzióval?
– Vagy a saját weblapjára szeretné átterelni az érdeklődőket?

Milyen felületek közül választhat?

Sokféle lehetőséget kínál az oldal, például:
– hirdetését elhelyezheti a hírfolyamban,
– a jobb oldali oszlopban,
– kitehet promótált bejegyzéseket a hírfolyamba,
– mobil felhasználókra is hirdethet
– vagy Facebook-alkalmazás segítségével nyereményjátékot indíthat.

Okos tippek

Hirdessen a konkurencia oldalainak a rajongóira! Igaz, ez nem minden esetben működik, ugyanis nem minden oldalt ajánlj fel a Facebook, de érdemes kipróbálni.

Használja ki a közösségi oldal remarketing adta lehetőségeit. Ezzel a funkcióval olcsón és egyszerűen el tudja érni azokat, akik már jártak a cége weboldalán.

A zombik a filmekbe valók

Bár csábító lehet, de nem éri meg lájkvásárlással felduzzasztani a rajongói tábort. „Találkoztunk olyan oldallal, amely több tízezer követővel bírt, de az aktivitás mégis nulla volt. A lájkvásárlás ugyanis ‘zombikat’ hoz. A módszerük, hogy applikációk vagy figyelemfelkeltő képek segítségével automatikusan, a felhasználó tudta nélkül lájkoltatják az oldalt. Így viszont törvényszerű, hogy nem a célcsoportot érik el, tehát hiába a sok ezer rajongó, a megrendelő cég promóciói nem érnek célt” – magyarázta a marketingszakértő.

Fotó: AFP

A 20 százalékos szabály

Fontos, hogyha a hirdet, akkor a fotó legfeljebb 20 százalékán lehet szöveg. A borítóképeknél viszont nincs ilyen megkötés: ott nagyobb is lehet ez az arány. Például az AKCIÓ felirat élénk háttérrel (a szürke színeket felejtse el) figyelemfelkeltő lehet. A lényeg, hogy a fotó feltűnő legyen. Vonzó lehet egy mosolygó arc, ünnepek idején pedig érdemes ünnepi hangulatú képekkel „operálni”.

Tippek:

– Külön tervezze meg a hírfolyamba és a jobb oldalra kerülő hirdetéseket. Ne használja ugyanazt a képet, szöveget, hiszen ami az egyiknél jól néz ki, az a másiknál lehet, hogy nem is látszik.

– Ugyanarra az akcióra próbáljon ki a kampány során legalább ötféle szöveget és fotót. Bátran variáljon, tesztelje, hogy melyiknek lesz nagyobb sikere. A kampányszerkesztőben akár hat különböző fotót is választhat egy adott szöveghez, így kipróbálhatja, hogy melyik kreatív az, ami jól működik.

– Indítson párhuzamosan szponzorált hirdetéseket, amelyek költséghatékonyabbá tehetik az egy rajongóra jutó költést. Ez az a hirdetéstípus, amikor a követők ismerősei azt látják a hírfolyamban, hogy XY követi/lájkolta az adott oldalt.

Mérhető és jól célozható

A közösségi oldalon akár már nagyjából napi pár száz forintból is hirdethet. A minél célirányosabb kampányhoz többi között ezeket tudja beállítani:

Célcsoport: ország/város, életkor, nem, érdeklődési kör (akár tíz témát is megadhat, például: fitness-wellness, étel-ital stb.)

Kampány: napi költségkeret, ütemezés, pénznem

Figyeljen a költségekre!

A hirdetéseknél ne csak a napi, hanem a teljes költségkeretet is állítsa be. Vigyázzon arra, hogyha a folyamatos hirdetés van bejelölve (ez az alapbeállítás), akkor addig ketyeg a napi költség, amíg le nem állítja a kampányt. A megtérülés számításához kérje szakértő segítségét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik