Üzleti tippek

Magyar győztes a startup versenyen

Gubbio (Gubbio)
Gubbio (Gubbio)

A CEE Women Startup Competition keretében 11 női startup csapat mutatta be projektjét Budapesten a Prezi House of Ideas előadótermében.

A megmérettetés célja, hogy összegyűjtse a közép kelet-európai régió legtehetségesebb női startup csapatait és lehetőséget biztosítson projektjeik bemutatására. A több napos felkészítő munka után a csapatok, nemzetközi zsűri, potenciális befektetők és a vállalkozások iránt érdeklődő közönség előtt prezentáltak hétfő este a Demo Day rendezvényen.

Első helyezett a magyar Gubbio lett

Ez egy egyedi igényekre szabott mobil applikáció, amely az autizmussal élő gyermekek és környezetük számára nyújt segítséget a hétköznapi kommunikációs nehézségek áthidalásában. Az app nem is annyira edukációs jellegű funkciókkal rendelkezik, mint inkább a praktikus információcserét és a napi rutinműveleteket könnyíti meg a szülők és nevelők számára.

Fotó: Facebook/Gubbio

Az „ezüstérmes” csapat Észtországból érkezett. A Comfee csapata smart home megoldást kínál a felhasználók számra, amelynek segítségével a sötétítők a fényerősségre, belső hőmérsékletre reagálva, az adott napszaknak megfelelő pozícióba helyezkednek, így energiát és időt spórolnak meg a tulajdonosuknak. A Comfee napelemmel működik és a meglévő reluxára illeszthető, moduláris megoldás.

A harmadik a Key2Office csapata lett Ausztriából. A Key2Office egy közösségi B2B irodamegosztó hálózat kiépítésén dolgozik, amely Európa különböző országaiban üres irodát vagy tárgyalót kereső felhasználókat kapcsol össze, szabad kapacitással rendelkező munkaterekkel egy egyszerű mobiltelefonos alkalmazás segítségével.

Az esemény főtámogatói között a Google, a Microsoft, az IBM, a Ustream, a GE mellett a Gróf Széchenyi Család Alapítvány is szerepelt. A rendezvény fővédnökei között volt Novák Katalin a család és ifjúságügyekért felelős államtitkár is. „Amíg Európában a többségében nők által irányított cégek aránya 21% alatt van, addig szükség van a motivációra, a támogatásra a nők vállalkozóvá válásához és egy eseményre, ahol mindez együtt lehetséges” – emelte ki Müller Tamás, a verseny szervezője.

A rendezvényt egy négynapos budapesti felkészítő tréning előzte meg, ahol a csapatokat elismert szakemberek tanácsait követve gyakorolhattak. Már az előzsűrinek sem volt könnyű dolga mivel több mint 120 jelentkező közül kellett kiválasztania azt a 11 csapatot, amely részt vett a budapesti versenyen. A kiválasztásnál és a jelentkezések elbírálásánál számos szakmai szempont mellett feltétel volt, hogy a csapatokat legalább 50%-ban női tagok alkossák.

A Demo Day-en cseh, lengyel, észt, litván, osztrák, spanyol, román, szlovák és magyar versenyzők mutatták be tudásukat, projektjüket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik