Üzleti tippek

Tibi atya: lehet-e cigányozásra brandet építeni?

Tibi atya 1 (tibi atya)
Tibi atya 1 (tibi atya)

Üzlet lett az egyik legnépszerűbb mémből. Az alkotók szerint a fiktív részeges pap a társadalomért iszik és oszt meg durva bejegyzéseket.

A Tibi atya-mémre felépített cég, a Humbák Művek Kft. marketingese tartott előadást kedden este a BME kommunikációs szakkollégiumának szervezésében – írja a Média 2.0 blog. A rendezvényen arra keresték a választ, miként lesz egy fiktív karakterből több mint félmillió lájkot begyűjtő Facebook-oldal, hogyan lehet egy alkoholista pap a társadalom görbe tükre, de az is felmerült, hogy lehet-e cigányozásra, a nők tárgyiasítására brandet építeni.

Tibi atyát megalkotói saját szórakoztatásukra hozták létre, céljuk még nem nagyon volt vele, így belefértek az előítéletekre építő, durva viccek is – mondta Tóth Bence. Ahogy egyre nőtt a rajongótábor, kitalálták, hogy a részeges pap „a társadalomért iszik” és osztja meg gondolatait. A tévhitek eloszlatására azonban annyit tudtak példaként említeni, hogy megmutatták: a műanyagpalackba töltött bor is lehet minőségi. Mély titok övezi azonban, hányan és kik állnak a háttérben, nem akarják, hogy a média felkapja őket, vagy lehet, hogy például csak az alábbi nőnapi posztot nem vállalnák fel személyesen is:

 

Erről, vagy az előítéletekre építő, cigányozó bejegyzésekről Tóth azt mondta: ez a kritikus szemlélete mindannak, amivel a mindennapokban találkozunk. Arra a kérdésre azonban nem adott választ, hogy az előítéleten alapuló poénok hogyan férnek össze a társadalmi felelősségvállalással. Ez egy poén, a poén pedig görbe tükör – hangzott el, noha egyáltalán nem biztos, hogy egyes megnyilvánulásokat a közönség, főleg a kevésbé kiforrott nézetekkel rendelkező fiatalok valóban viccként értelmezik és nem épül be a gondolkodásukba Tibi atya „filozófiája”.

A mém alkotóival korábban a Hír24 is készített interjút.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik