Üzleti tippek

Hogyan motiváljon valakit, akit utál?

Menedzserként, vezetőként nem feladata, hogy mindenkit szeressen. Az a főnök, aki csak olyan emberekkel veszi körül magát, akiket szeret, egyrészt könnyen elszigetelődhet a valóságtól, másrészt munkájának célját, hatékonyságát is befolyásolják a kollégák iránti érzelmek.

Ha egy vezető döntéseit részben az motiválja, hogy csak meg ne bántson valakit, akkor a szervezeti célok könnyen háttérbe kerülnek, a vezető pedig alkalmatlanná válik feladata ellátására.

Általában minden munkahelyi közösségben vannak vagy lesznek olyanok, akiket nem kedvel az adott főnök, de emellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kevésbé kedvelt kollégák közül is biztosan van, aki értékes tagja a szervezetnek, vagy szakemberként pótolhatatlan. Ha eleve negatív érzésekkel viszonyul feléjük, akkor a munkatársak is hasonlóképpen fognak érezni fordított irányban is. A negatív légkör pedig rányomja bélyegét a munkahelyi légkörre és a teljesítményre is.

Vezetőként az egyik legnehezebb feladat motiválni azokat a beosztottakat, akiket nem kedvel, de a szervezet egészsége érdekében célszerű komolyabb erőforrásokat rászánni, és mélyebben megismerni az ilyen kollégákat is.

Mit tehet?

Először amennyire lehetséges, azonosítsa be, hogy pontosan mit nem szeret a munkatársában, ezt követően pedig kipróbálhatja a következőket.

Ha kényelmetlenül érzi magát valakivel, keresse a társaságát!

Bár ez első hallásra meghökkentően hangzik, de mindenképpen érdemes megpróbálni. Általános reakció, hogyha valakit nem kedvelünk, akkor automatikusan igyekszünk távol tartani magunkat tőle. Ilyen módon a két ember közötti szakadék tovább mélyül. Az együtt töltött idő növelésével viszont lehetőség nyílik a másik megismerésére. Például kikérheti az illető véleményét gyakrabban, így felderítheti, hogy mi nem tetszik a munkatársának, mi váltja ki belőle a nem kívánt viselkedést, és milyen értékek vezérlik. Ezt a tudást pedig a vezető felhasználhatja az adott kolléga motiválására.

Ha valakit idegesítőnek talál, akkor fókuszáljon a másik pozitív tulajdonságaira!

Biztosan van neki is olyan tulajdonsága, ami értékessé teszi a szervezet számára. Folyamatosan arra koncentrálni, hogy mi a gond a másikkal, újabb konfliktusokhoz, jó adag feszültséghez és kevésbé hatékony munkához vezet. Ehelyett azt keresse, hogy mit értékel az illetőben, mi az, amiben valóban jó. A másik felet jó eséllyel motiválni fogja, ha szembesül vele, hogy a csapat milyen szinten épít az ő erősségeire.

Olvassa el a további tippeket is a Gazdasági Rádió oldalán. A folytatásért kattintson ide.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik