Üzleti tippek

Az Invitel már sokkal több, mint távközlési cég

A vállalat a telekommunikációs profil mellett infokommunikációs – ICT – társasággá fejlődött. Marton László ICT üzletfejlesztési igazgató úgy véli, amelyik üzleti szolgáltatásokat is kínáló távközlési cég nem indult el az informatika irányába, az lemarad.

„Az ügyfeleknél is egyre nagyobb az igény arra, hogy a hang- és az adatkapcsolat mellett egyes informatikai szolgáltatásokat is ugyanattól, a már megszokott és optimális esetben megbízhatóan teljesítő szolgáltatótól vegyék igénybe. Továbbá az is egy érv lehet a portfólióbővítés mellett, hogy már más távközlési cégek is megjelentek ezzel a piacon” – összegezte a szakértő a Minuszos.hu informatikai hírportálnak adott interjúban.

A nemzetközi trend is az ICT előretörését mutatja

A világ jelentős távközlési vállalatai elindultak abba az irányba, hogy IT- szolgáltatásokkal egészítsék ki, növeljék a kínálatukat. Az ok iparági sajátosság: a szektor szereplőinek az elején sok pénzt kell befektetniük, ki kell építeniük a távközlési hálózatot, és csak ezt követően várható a stabil jövedelmezőség. A haszon azonban évről-évre kopik, hiszen a verseny miatt a cégek folyamatosan egymás alá mennek az áraikkal. És ezen a piacon leginkább az ár dönt. Az egyik megoldás a versenyképesség megőrzésére, hogy bővíteni kell a tevékenységi kört, és elég természetesen adódik, hogy informatikai szolgáltatásokra essen a választás.

A Kozma utcai DataCenter

A nagy projektek mellett a kkv-szektorban is erősítenek

Az Invitel a vállalati üzletág szolgáltatásait tekintve gyakorlatilag már informatikai céggé vált. Jó példa erre, hogy vezető energetikai, pénzügyi és szállítmányozási társaságoknál felel kiszervezett informatikai szolgáltatásokért. „Mi implementáltuk és biztosítjuk a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának a Contact Centerét, illetve az Invitel projektjeként valósult meg egy videoalapú jeltolmács-szolgáltatás is a siketek és nagyothallók számára. A fent említettek mellett erősek vagyunk a kis- és közepes méretű vállalkozásoknál, amelyeknek egészen mások az igényeik, mint a nagyvállalatoknak. A korábbi erős kampányaink miatt elsősorban az adatközpontunkat ismerik az IT-szakmában, pedig ma már az informatika szinte teljes spektrumát kínáljuk” – részletezte Marton László.

Cloud computing és DataCenter

A felhőszolgáltatások hihetetlen mértékben felértékelik a távközlési cégeket, hiszen az igénybevételükhöz a legfontosabb feltétel a „cső átmérője”, vagyis a sávszélesség. „Nekünk pedig különösen nagy előnyünk az is, hogy a felhőalapú szolgáltatásaink mögött álló technológiai környezet részben itt van Magyarországon, a DataCenter adatközpontunkban. Ezeket a megoldásokat tehát azok is igénybe tudják venni, akik idegenkednek attól, hogy egyáltalán nem tudják, hol tárolják az adataikat. Ugyanakkor nagyon erős a partnerségi kapcsolatunk a Microsofttal is, elérhető rajtunk keresztül a redmondi cég felhőplatformja, az Azure is” – említett még néhány – az ügyfelek számára is – fontos érvet az ICT üzletfejlesztési igazgató. A kétrészes interjút itt és itt olvashatja el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik