Üzleti tippek

Bizalmi üzlet lett az informatika

Vannak, akik még mindig ragaszkodnak a „saját vashoz", és szeretik, ha karnyújtásnyira vannak a szervereik. De egyre több cég ismeri fel a bérelhető informatika előnyeit, amely a legmodernebb IT-megoldások mellett jelentős költségmegtakarítást jelenthet számukra.

IT-ből ICT

„Korábban az üzleti informatika sokkal élesebben elkülönült a telekommunikációs szolgáltatásoktól. Például a hangszolgáltatások és a szerverek működtetése a cégek többségénél szétvált, és más-más szakemberek feleltek ezekért – akár még vezetői szinten is. Manapság viszont az látható, hogy a két szektor számos ponton összeér, ami a szolgáltatói oldalon és az ügyféligényekben is megmutatkozik. Például a vállalkozások számára is sokkal egyszerűbb és kifizetődőbb lehet, ha ugyanaz a szolgáltató biztosítja a telefonalközpontot, az internet-szolgáltatást és akár a szerverelhelyezést is. Ezt a több évre visszanyúló trendet mutatja, hogy a telekommunikációs nagyvállalatok ma már infokommunikációs (ICT) szolgáltatóként is működnek” – összegezte Marton László, az Invitel ICT üzletfejlesztési igazgatója.

A gazdasági nehézségek miatt is váltottak a cégek

Bár még mindig megtalálható az a szemlélet, hogy a vállalkozások ragaszkodnak a saját szerverekhez, a „saját vashoz”, de a szakértő szerint 2008 után az iparágban számottevő elmozdulás látható. A gazdasági nehézségek miatti költségcsökkentés és hatékonyságjavítás miatt ugyanis a cégek többnyire az IT-büdzsét is megvágták. A költséges beruházásokat így el kellett halasztaniuk, és ezen a ponton kapcsolódhatott be az előfizethető informatika, amely elérhetővé vált a nagyvállalatok mellett a kkv-k számára is. 

Míg korábban az IT-rendszerek kiépítése, modernizálása kiemelt, évekre szóló döntésnek számított, amire jelentős forrásokat kellett lekötniük a társaságoknak, addig ma már többi között a felhő- és szerverszolgáltatásoknak köszönhetően beruházás nélkül, havidíjas konstrukcióban is igénybe vehető a legmodernebb technológia.

„Bizalom-biznisz”

Bár más szolgáltatások területén is fontos az üzleti bizalom, de az infokommunikáció esetében ez hatványozottan igaz, elég csak az adatbiztonságra vagy a kiemelt rendelkezésre állásra gondolni. Ezek megteremtése jelentős beruházásokat, nemzetközi informatikai tanúsítványokat, komoly referenciákat és a kezdetekben akár teljes belső átalakítást igényel.

Az ICT-piac élmezőnyében

Az Invitel a hazai szerverhoszting területén a második legnagyobb szereplővé nőtte ki magát, a teljes adatközponti piacon pedig a harmadik legnagyobb szolgáltató. Magyarország egyik legmodernebb adatközpontjában, a Kozma utcai Invitel DataCenterben pedig már 600 ügyfelet szolgálnak ki, köztük olyan partnerekkel, mint a Szerencsejáték Zrt., az OREX, a Libra vagy az i-Cell.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik