Üzleti tippek

Több mint áramszolgáltatás – Mi van a sárga csekken túl?

Az energiaszektor az utóbbi időben leginkább a lakossági áramdíjak központi csökkentése miatt került be a hírekbe, pedig az ágazat számtalan társadalmilag – a háztartások és a cégek szintjén is – hasznos, energiahatékony szolgáltatást, valamint ügyfélbarát fejlesztést mutathat fel.

Az elektromos áram jelentőségéről aligha érdemes hosszan írni, hiszen természetesnek vesszük, hogy működnek a háztartási gépeink, a számítógépek, a hatalmas gyártósorok vagy például az utcai közvilágítás. Kétségtelen, hogy egyre több árammal működő eszközt használunk: elég csak a légkondicionálókra gondolni, amelyek egyre nagyobb számban kerültek be az elmúlt egy-két évtizedben a háztartásokba, irodákba. De a másik oldalon az energiahatékonyságra is egyre több a jó példa. Számos olyan vállalat működik, amely odafigyel a fogyasztás optimalizálására, és már a megújuló energiákra is épít, valamint a lakások, irodák tetején is egyre több helyen lehet napelemekkel találkozni, de a környezetkímélő hőszivattyús fűtést is sokan választják. Ezekben a folyamatokban – a fogyasztói döntések és az általános szemlélet formálásában – piaci szereplőként, illetve több millió ügyféllel rendelkező szolgáltatóként is rendkívül fontos szerep jut az áramcégeknek.

Mindkét oldalon megéri az energiatakarékosság

Bár felmerül a kérdés, hogy az áramszolgáltatóknak miért éri meg, ha kevesebbet fogyaszt az ügyfél, de mindez a megkérdezett társaságcsoport szerint mégsem lehet kérdés egy felelősen gondolkodó vállalat esetében.

Az áramszektorban a társadalmi felelősségvállalás részét jelentik az energiatakarékosságról szóló kampányok is, amely a szolgáltató és a fogyasztó számára is pozitív hozadékkal bír. Mert lehet, hogy egy tudatos ügyfélnek csökken az áramszámlája (tehát kevesebb lesz a szolgáltató bevétele), de jó eséllyel hosszú távon is az adott vállalat stabil ügyfele marad. Másrészt a lakossági szegmensben számottevő a hátralékprobléma. Ha az energiatudatosságnak köszönhetően alacsonyabb lesz az ügyfél számlája, akkor jobb eséllyel tudja kigazdálkodni a szükséges összeget és hónapról-hónapra befizetni a számlát.

Forrás: Energia Magazin

Azt sem lehet megkerülni, hogy a digitalizáció, a technológia fejlődésével egyre több olyan innováció lát napvilágot, egyre több olyan újítást használunk, ami elektromos áramot igényel. Az energiapazarlás csökkentése viszont ezt a folyamatot is ellenpontozhatja, hiszen lehet, hogy nem csökken az adott háztartás számlája – mivel a korábbinál több árammal működő eszközt használnak –, de az energiahatékony megoldásoknak köszönhetően nem is növekszik a fogyasztásuk.

A felelős szolgáltató hosszú távon gondolkodik

„Az ELMŰ-ÉMÁSZ 120 éves múltra tekint vissza. Vállalatunk társadalmi szerep- és felelősségvállaláshoz hozzátartozik, hogy a termékek és szolgáltatások szintjén, valamint az oktató-tájékoztató programokban is a környezettudatos fogyasztói magatartásra helyezzük a hangsúlyt” – válaszolta az FN24 kérdésére az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport marketing- és termékfejlesztési osztályvezetője.

Nemes-Smucz Katalin hozzátette: az energiatakarékosság és az erről szóló edukáció az ELMŰ-ÉMÁSZ kommunikációjának fontos pillére már 2006-2007 óta. Ezt a célt szolgálja többek között a gyermeknek szóló Energiasuli, illetve a felnőttek tájékozódását segítő Energiapersely program. Továbbá a budapesti és a miskolci Energia Pont bemutatótermek is, ahol az érdeklődők egy interaktív kiállításon testközelből nézhetik meg és próbálhatják ki az innovatív fejlesztéseket. Ezeket energetikai szakértők mutatják be számukra, akik olyan gyakorlati kérdésekben is segítenek, hogy az adott lakást, irodát, üzemet miként érdemes korszerűsíteni, hogyan tudják a családok, cégek kivitelezni az energiatakarékos beruházásokat.

A Társaságcsoport esetében a környezettudatos fogyasztói magatartás és a megújuló energiafelhasználás terjedését szolgálják a kedvezményes, erre a célra kidolgozott tarifák is. Erre példa a Geo és a Zöld Tarifa is. További információkért kattintson az aram.hu/matrix weboldalra!


Egyre népszerűbb az online ügyintézés – áramügyekben is

Az áramszolgáltatóknak az energiaellátás megfelelő biztosítása mellett természetesen fontos feladata az ügyfelekkel való kapcsolattartás is. A tapasztalataik szerint az ügyfelek egyre nagyobb hányada keresi meg őket az online ügyfélszolgálaton keresztül. De emellett a telefonos ügyintézés és az ügyfélszolgálati irodák szerepe is fontos, főleg az idősebb korosztály vagy azok számára, akiknek még nincs internetkapcsolata.

„Nyilván szolgáltatóként alapvető célunk, hogy problémamentes szolgáltatója legyünk valamennyi ügyfélnek. Az esetek 99 százalékában ez így is van, viszont ha mégis valamilyen probléma adódik, akkor fontos, hogy az adott ügyfél számára leginkább megfelelő csatornánk álljon a rendelkezésre. Emiatt Társaságcsoportunknál fontos szerepet tölt be az online ügyfélszolgálat, de ugyanígy figyelünk a klasszikus – telefonos vagy személyes – ügyfélkiszolgálás magas színvonalának biztosítására is” – említette Nemes-Smucz Katalin.

„Általánosságban az üzleti és a lakossági szegmensre is elmondható, hogy az online elérés szerepe nő, ezért fontos célkitűzésünk, hogy digitálisan is erősödjünk. Úgy gondolom, hogy az áramszolgáltatók között az ELMŰ-ÉMÁSZ ezen a területen vezető helyen van, és a jelenlegi fejlettségi színvonalunk mértékadó lehet a piaci versenyben. Természetesen a közösségi médiában is jelen vagyunk, így a Facebookon, a Twitteren és a YouTube-on is megtalálnak minket az érdeklődők” – tette hozzá az osztályvezető.

Nyeremények, promóciók és hasznos információk

„A lakossági kampányainkról elmondható, hogy mindig tartalmaznak edukatív elemeket. Ezekben a fogyasztóknak szóló üzenetekben például egy-egy új szolgáltatásra, a tudatosabb fogyasztói magatartásra, egy új fizetési módra vagy az egyszerűbb, gyorsabb ügyintézési csatornákra szeretnék felhívni a figyelmet. A kampányokhoz rendszerint promóciót is kapcsolunk, tehát rendszeresek a nyereményjátékok, vagy olyan ösztönzőket kínálunk az ügyfelek számára, ami segít abban, hogy szívesen kipróbálják a számukra új szolgáltatásokat. Ez a változtatás részükről lehet a csoportos beszedési megbízásra történő átállás, az online bankkártyás számlabefizetés vagy akár az elektronikus számlára való áttérés” – részletezte az ELMŰ-ÉMÁSZ marketingvezetője.

Szalay Dániel

Ajánlott videó

Olvasói sztorik