Üzleti tippek

Így is spórolhatunk a telefonáláson

A Graphisoft Magyarországon az elsők között cserélte felhőalapú IP-szolgáltatásra a vezetékes telefonokat. A fejlesztést a kisebb, de sok telephellyel rendelkező társaságoknak is megéri lemásolni, hiszen ezzel az alközpontok kiépítését és üzemeltetését is megúszhatják.

Az Invitel tapasztalatai szerint Nyugat-Európával ellentétben Magyarországon a több telephellyel rendelkező vállalkozások még jórészt hagyományos és drága telefonalközpontot működtetnek. Ezek kiépítése a cég méretétől függően akár több millió forint is lehet, és az üzemeltetés is egy 50 fős vállalkozásnál elérheti a havi 30-50 ezer forintot, mindezt pedig egy sokszor technikailag elavult rendszerért fizeti a társaság.

A Graphisoft már lépett

A nemzetközi szoftverfejlesztő vállalat budapesti központjában az ISDN alapú telefonalközpontot még 1996-ban építették ki. Ennek a karbantartása és a fejlesztése már önmagában jelentős kiadással járt, amibe beletartoztak a drága, telefonkészülékek, a gyakori alkatrészproblémák és műszaki hibák is – vázolta Sárdy Tibor, a Graphisoft IT- és üzleti rendszerek igazgatója.

Beruházás nélkül

A szoftverfejlesztő vállalat idén júliusban elsők között vezette be az Invitel által működtetett IP Centert. Ezzel felszámolták a költséges helyi alközpontot, újat pedig már nem kellett kiépíteniük, hiszen ehelyett havi díjas konstrukcióban virtuális alközpontot bérelnek.

Az interneten keresztül elérhető telefonhálózat teljes mértékben felhőszolgáltatásra épül. Sárdy Tibor szerint részben ennek köszönhetően egyszerűen és gyorsan, szinte kiesés nélkül oldották meg az átállást. Az új rendszert egy hónapos előkészítés és egy hónapos céges teszt után, éjszaka néhány óra alatt be tudták üzemelni. A bérleti konstrukció további előnye, hogy a karbantartást is a szolgáltató végzi.

Asztali okostelefonok

A Graphisoft régi alközpontjában a telefonkönyv „karbantartása” sok munkát igényelt. Az új megoldással viszont a céges digitális telefonkönyv automatikusan frissül, bármelyik munkatárs beleírhat a közös adatbázisba, de saját számlistát is vezethet, és mindezt az online felületen keresztül bárhonnan, akár otthonról is elérheti.

Az online rendszerben a munkahelyi telefonkészülék irodán kívül is használható hívásindításra és hívásfogadásra is. A mellékhez tartozó menüből – a készülék kijelzőjén vagy az interneten keresztül – híváslisták is lekérhetőek, és egyebek közt a telefonbeszélgetés rögzítésére, visszakeresésére is van lehetőség.

Kedvező percdíjak – Vezetékest a vezetékesről

Ez az IP-telefonok esetében is igaz, amelyekről a mobilokhoz képest jóval kedvezőbb percdíjjal hívhatóak a vonalas számok. A telephelyek és a mellékek közötti beszélgetések az Invitel IP Center hálózatában is ingyenesek. A szolgáltatáshoz mobiladapter-szolgáltatás is kérhető. Ezzel egy céges SIM-kártyán keresztül az asztali telefonról a céges mobilok is alacsony díjjal vagy ingyenesen érhetőek el.

A Graphisoft vállalatcsoport hazai központjában majdnem 250 dolgozó – 290 normál és 20 nomadikus (nem helyhez kötött) melléken – használja az Invitel IP Center hangszolgáltatást.

InnoMax Díj negyedjére – Megint díjazzák a kreatív ötleteket

Ajánlott videó

Olvasói sztorik