Üzleti tippek

Kukázás helyett pénzcsinálás

Így kerülje el, hogy a virtuális szemetesben landoljanak a céges levelei.

A káoszmarketing csak viszi a pénzt, igaz ez a hírlevelek küldésére is. Sok cég a hírverésnél, márkaépítésnél már ott elbukik, hogy cél nélkül reklámoz. Másik hiba, hogy csak a vevőszerzésre és a rövid távú haszonra koncentrálnak. A vásárlás lebonyolítása után viszont már nem ápolják ezeket a kapcsolatokat. Természetesen itt nem az a cél, hogy a vevők agyára menjenek, de hasznos tartalommal, megtervezett marketingfogásokkal visszatérő vásárlói lesznek, amely a gazdasági helyzetet nézve korántsem mellékes.

Hirdetnénk, de miből?

Farkas Erika marketingszakértő szerint filléres megoldásokat is lehet találni arra, hogy tudjanak a vállalkozásukról. Az e-mail küldözgetés például alig kerül pénzbe, sokan mégsem élnek vele, vagy hibásan vágnak bele a kampányba. A sikeres e-mailezés része lehet a hírlevél, amely még a kisebb vállalkozások költségvetésébe is belefér.

Mi legyen a heti vagy kétheti e-mailben?

A hírlevelekben ne csak az ajánlatokra és a hirdetésekre koncentráljon, hanem első körben adjon a cég profiljához kapcsolódó szakértői tippeket, küldjön hasznos szakmai vagy szórakoztató írásokat. Ezekkel hozzá szoktathatja a címzetteket ahhoz, hogy érdemes rápillantaniuk a vállalkozásuktól érkező levelekre. Ezek után már időnként jöhet egy-egy direkt reklám is.

Tuti tippek

Ha építőipari cége van, akkor adjon ötleteket ahhoz, hogyan lehet megbízható kőművest találni, milyen alapanyagokat nem éri meg kispórolni, vagy mi a legújabb hazai és külföldi trend.

Szavazzon ránk!

Általában nagyon jól fogadják a címzettek – és a cég maga is jól jár azzal – ha kikéri a véleményüket, vagy bevonja őket olyan játékba, amelyben a társaság mellett kell letenniük a voksukat. Ha például részt vesznek valamelyik üzleti versenyben, akkor ezt írja meg az olvasóknak, és internetes voksolás esetén kérje meg őket, hogy szavazzanak önökre. A folytatásra valószínűleg a címzettek is kíváncsiak lesznek, így máris megvan a hírlevél következő témája.

Lépésről lépésre

Mielőtt összeállítaná a hírleveleket és speciális programot vásárolna vagy letöltene, nézzük meg az aranyszabályokat!

Időzítés – a hétfő és a péntek felejtős

Gondolja végig, hogy várhatóan milyen gyakran küld majd e-mailt, és hogy a kiküldés időzített, illetve automatikus vagy manuális postázás lesz.

Az időzítésnek rendkívül fontos szerepe van. Ha éjjel postázza az e-mailt, és a több tucat levél között reggel bontják ki azt, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy olvasatlanul a kukában landol. Sokkal jobb, ha a küldésre a kedd, szerda, csütörtök 11 és 14 óra közötti vagy a vasárnap este 18 és 20 óra közötti időszakot választja.

HTML vagy text?

A HTML formátum előnye, hogy ebbe bele tehet képeket, és úgy szerkesztheti a hírlevelet, mintha egy szép, grafikailag is kidolgozott „magazinoldalt” kapnának a címlistán szereplők. A szimpla text-formátum csak szöveget tartalmaz, se kép, se extra grafika, még sokszor szövegformázás sincs benne. Az előbbi akkor jó, ha szórakoztatunk, az utóbbi viszont jobban illik az eladásokhoz. A szimpla text-szövegről ugyanis nem üvölt, hogy reklám, így szívesebben kattintanak rá. Mindez persze a célcsoporttól is függ – tette hozzá Farkas Erika

Azt is döntse el előzetesen, hogy szeretne-e csatolt dokumentumokat küldeni, lesznek-e fotók az e-mailben?

Variációk egy témára

Érdemes néha minimálisan változtatni a feladó megnevezésén, mert az újdonság ereje miatt hirtelen többen nyithatják ki a levelet. Itt apró változtatások is eredményesek lehetnek. Például ha matracokról írnak hasznos leveleket, akkor a levél feladójaként odaírhatja a cégnevet, vagy olykor lecserélheti azt Matrac-szakértőre, Matrac Magazinra vagy Matrac Hírekre is.

Ha valaki mégsem kér a hírlevelekből, akkor jön a leiratkozás. Itt a fő kérdés, hogy a hírlevélküldő kezelje a leiratkozásokat, vagy ezt is inkább manuálisan oldják meg.

Az előbbi tényezők mérlegelése alapján lehet dönteni arról, hogy milyen is legyen a hírlevélküldő rendszer. Létezik olyan program, amely nagyon olcsón „beszerezhető”, de pluszban a kiküldött levelek száma után havidíjat is fizetnie kell (például MailMaster). Van olyan, amely hozzáépíthető a weboldalhoz, és csak egyszeri költséget jelent, de ennek magasabb a költsége (például Webgalamb), és vannak ingyenes szoftverek is, mint például a Pimex internetről letölthető demó verziója.

A számok magukért beszélnek

Az online marketing egyik fő előnye, hogy pontos adatokat mutat arról, hogy napra, akár órára lebontva hányan klikkeltek az oldalra. A részletesebb webanalitika – például Google Analytics – azt is kigyűjti, hogy az érdeklődők hogyan találták meg a weblapot. Például Google-ról, Facebookról vagy különböző hirdetési oldalakról kattintottak át.

A hírlevélküldő programok egy része is folyamatosan követi, hogy hányan és milyen címeken nyitották meg a levelet, hányan iratkoztak le vagy kattintottak át az e-mailben szereplő linkekre. Ezek a számok azonnali, rendkívül hasznos visszajelzések, amelyek alapján érdemes a további marketingstratégiát és a hírlevelek tartalmát csiszolni.

Unja a homokórázást?
Ahhoz, hogy pörögjön az üzlet, villámgyors internet is kell, sőt az ügyfeleket azzal is megnyerheti, ha minél előbb – akár az irodán kívül is – válaszol a leveleikre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik