Üzleti tippek

Mennyire kamu az online marketing?

online marketing (online marketing, honlap, reklám, hirdetés, )
online marketing (online marketing, honlap, reklám, hirdetés, )

Sokan esküsznek rá, mások szerint semmit sem ér. A szakértő hozzáteszi, a hiba gyakran az ön készülékében van.

Villámgyorsan változik a szakma és az alkalmazott módszerek is – az ellentmondásos megítélést ezzel magyarázta Rózsahegyi László online marketing tanácsadó a kkvguru.hu-nak. Ami pár éve még hatásos vevőcsalogatónak bizonyult, az mára már senkit sem érdekel, de természetesen vannak olyan elemek is, amelyek némi ráncfelvarrás után, de állandóan visszaköszönnek.

Netre fel!

Gyakran szembesülnek azzal a vállalkozók, hogy a kassza üres, így a nagyobb beruházások esélytelenek, a forgalom pedig messze elmarad a várakozásoktól. Ilyenkor a cégek teljesen racionálisan azokat a „filléres” megoldásokat keresik, amelyek olcsók, mégis hoznak pénzt a konyhára. Rózsahegyi László szerint ilyen egy jól felépített online kampány is.

Tipikus hibák, amelyeket a vállalkozások elkövetnek

A weblap csak a cég bemutatásáról szól

Ehelyett érdemes inkább azzal foglalkozni, hogy a látogató miért jár jól, ha az adott vállalkozástól vásárol. Természetesen legyen ott a rövid cégtörténet, a pozícionálás is, de az eredeti üzleti célokat is szem előtt kell tartani. Ilyenek például, hogy a weblap a vevőkör bővítését szolgálja, vagy a meglévő vevőkör informálása a cél.

Eltévednek az olvasók

Keressen olyan tesztolvasókat, akik még soha nem látták az oldalt. Kérje meg őket, hogy keressék meg a cég elérhetőségeit, néhány termék árát stb. Nagyon sok weblap vérzik el ezen a teszten, pedig amikor a honlap még csak papíron létezik, teljesen ingyen lehetne korrigálni a hibákat. Természetesen utólag is lehet javítgatni, de az már több időbe és pénzbe kerül. Ökölszabály: 90% az előkészület, 10% a kivitelezés.

Vannak egyáltalán látogatók?

Elkészült a weblap, ez eddig rendben, de mit szólnak hozzá a látogatók? Egyáltalán vannak kattintások? Számtalan módszer létezik ezeknek a mérésére, például az ingyenesen használható Google Analytics teljesen megfelel a célnak.

Mit mutat a webanalitika?
Hányan és mikor léptek be az oldalra? Milyen országokból érkeztek kattintások? Mit néztek meg a látogatók? Hogyan jutottak el az oldalra? Keresőből vagy más weblapról kattintottak át? Melyik pontnál döntöttek úgy, hogy kilépnek a weblapról?

 

Amikor a vevők menekülnek

Nincs rosszabb reklám, mint az, ha elavult telefonszámok, lejárt akciók vannak a honlapon, vagy ha a szöveg rég aktualitását vesztette. „Akkor inkább ne legyen weboldalunk, hiszen az még mindig jobb, mint a negatív reklám” – tanácsolja a marketingszakértő. A frissítés legegyszerűbb módja, ha dinamikus az oldal, tehát legalább a szövegekbe könnyen bele lehet nyúlni.

Kicsiben nézhetetlen

Rózsahegyi László szerint arról sem szabad megfeledkezni, hogy a honlap látható legyen a leggyakoribb böngészőkben, az okosmobilokon és Apple gépeken. A csillogó-villogó elemek viszont ebben az esetben kifejezetten ronthatják a lap megjelenítését.

5 tipp, hogy hogyan hívjuk fel magunkra a figyelmet

Szemétposta vagy sem?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik