Üzleti tippek

Office 365: öt kontinens egy irodában

Manapság már könnyen elképzelhetők olyan vállalati munkacsoportok, ahol a munkatársak nem ugyanabban az épületben, vagy akár más-más országban tartózkodnak. Mindez az Office 365 csoportos dokumentumszerkesztési lehetőségeivel nem jelenthet problémát.

A világ a munkalehetőségekkel kapcsolatban egyre nyíltabbá válik, így nem a földtől elrugaszkodott helyzet, ha például egy új szoftver fejlesztésén dolgozó csoport tagjai különböző országokban élnek. Ilyen és ehhez hasonló helyzetekre kínál kényelmes megoldást a szoftverszolgáltatásként elérhető SharePoint Online.

Az eddig használt megoldás az volt a hasonló helyzetekben, hogy a partnerek e-mail mellé csatolt fájlokban küldték egymásnak a dokumentáció különböző verzióit. Az ilyen fájlok könnyen összekeveredhettek és akár el is veszhettek, és azt sem mindig lehetett tudni, hogy melyik a legfrissebb változat.
Közös munka korlátok nélkül

A SharePoint Online segítségével a különböző Office alkotóelemeket különböző mértékben együtt szerkeszthetjük munkatársainkkal. Adott esetben létrehozhatunk egy kisebb online konferenciát is, ahol a fejlesztés első lépéseként a OneNote programmal elképzeléseinket oszthatjuk meg munkatársainkkal. A OneNote mellett az Excel is olyan alkalmazás, amelyben a SharePoint révén teljes mértékben egyszerre szerkeszthetjük a dokumentum bármely részét. A lényeg egy olyan felület vagy tábla létrehozása, ahova egy online konferencián írhatunk, rajzolhatunk, megoszthatjuk ötleteinket.

A Word és a Power Point kereteiben ugyancsak módosítások kerülhetnek az online tárolt fájlba, amikor azokat jóváhagytuk. Ezeket a szoftvereket üzleti tervek, hírlevelek létrehozása és megosztása lehet használni, sőt a PowerPointtal akár egy éppen zajló online konferencián tarthatunk előadást, vagy egy termék bemutatására felkészülve együtt alkothatjuk meg munkatársainkkal a beadandó anyagot.

A közös munkára megosztott fájlokat egy rövid időre ki is vehetjük a közös helyről, hogy csak nekünk legyen módunk a szerkesztésükre. Ilyesmire nagy szükség lehet például egy lektoráló folyamat ideje alatt.

Nincsenek elveszett lépések

Információvédelmi és visszagörgetési okokból a SharePointot beállíthatjuk, hogy időről-időre mentéseket készítsen a dokumentum egy adott állapotáról, verziójáról. Ezeket a mentéseket akkor célszerű elvégezni, amikor a fejlesztés egy adott szakasza befejeződik. A verziók később külön-külön is elérhetők, és az aktuális dokumentum verziója is visszaállítható bármelyik korábbi állapotra.

A SharePoint Online 2010 az Office 2010-zel korlátlanul együttműködik. A rendszer a korábbi verziójú Office programokkal is használható, ilyenkor azonban nincs lehetőség a közös, egyidejű munkára: minden esetben ki kell vennünk a szerkeszteni kívánt fájlt, ezért a SharePoint Online mellett erősen javasolt az Office 2010-es verziójának használata.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik