Üzleti tippek

Egyre többen neteznek mobilon

Novemberben 39 ezerrel 11,901 millióra emelkedett a három mobiltelefon-szolgáltató összes előfizetőinek a száma, míg a mobil-internetezőké az egy hónappal korábbi 1,209 millióról, 1,220 millióra nőtt - közölte a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság.

Az NMHH adatai szerint a mobiltelefon forgalmat generáló ügyfelek száma az előző hónaphoz képest négyezerrel 10,877 millióra nőtt. Az NMHH gyorsjelentése szerint 2010 novemberében a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 119,0 sim-kártya jutott, míg októberben 118,6.

November végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése az októberi 43,45 százalékról 43,37 százalékra csökkent, míg a Vodafone-é 22,02 százalékról 22,03 százalékra, a Telenoré pedig 34,53 százalékról 34,60 százalékra nőtt.

A tizenegyedik hónapban a forgalmazásban résztvevők, azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone az októberi 22,51 százalékról 22,52 százalékra, a T-Mobile 44,81 százalékról 44,83 százalékra növelte piaci részesedését, míg a Telenor 32,68 százaléka 32,64 százalékra csökkent.

Novemberben tovább emelkedett a mobilinternet-előfizetők száma is. A teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma 933 ezerről 947 ezerre emelkedett.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők az októberi 1 millió 269 ezer után novemberben 1 millió 319 ezer gigabyte adatot töltöttek le és -fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig az előző hónaphoz képest 1,39 gigabyte-ra nőtt.

A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Vodafone részesedése 27,06 százalékról 27,62 százalékra, a T-Mobile részesedése pedig 48,15 százalékról 48,28 százalékra emelkedett, míg a Telenoré 24,79 százalékról 24,11 százalékra csökkent. A gyorsjelentés alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése az októberi 24,94 százalékról 24,89 százalékra, a Telenoré pedig 28,62 százalékról 27,92 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 46,44 százalékról 47,18 százalékra emelkedett.

Novemberben az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 28,22 százalékról 27,62 százalékra, a Vodafone-é pedig 27,37 százalékról 25,84 százalékra csökkent, eközben a T-Mobile-é 44,41 százalékról 46,54 százalékra nőtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik